8.5 C
București
marți, 25 ianuarie 2022
Acasă Editoriale Actualitate Viitorul autostrăzilor din România, conform PNRR

Viitorul autostrăzilor din România, conform PNRR

România se află pe ultimul loc la numărul de km de autostradă construiți. De cele mai multe ori efectul acestui lucru este tradus în timp pierdut în traficul aglomerat sau chiar accidente din cauza drumurilor de proastă calitate.

 

Ei bine, optimismul poate răsări din nou pe chipurile șoferilor, deoarece noul program PNRR, care a fost semnat acum câteva zile, promite schimbarea acestei stări cu adăugare de autostrăzi sau unire a celor existente în următorul deceniu.

Iată noutățile:

1. Circa 24 de kilometri de autostradă la care se lucrează încă din 2014 și care ar fi trebuit să fi fost gata în circa doi ani – un tronson care va fi în sfârșit finalizat în acest an, după ce și în anii trecuți au existat promisiuni de la foștii miniștri ai Transporturilor cum că va fi inaugurat. Lotul 2 al autostrăzii A10 Sebeș – Turda, construit de grecii de la Aktor a ajuns la circa 90% stadiu fizic.

2. “Unul dintre cele mai impresionante proiecte în construcție din România”, așa a caracterizat ministrul Transporturilor lucrările la Secțiunea 1 a autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, în special viaductul de la Tălmăcel. Avansul lucrărilor au ajuns la aproape 50% stadiu fizic, primele straturi de asfalt deja turnat, precum și imagini spectaculoase cu podul casetat și executat în consolă de la Tălmăcel.

3. 39 de oferte au fost depuse la licitaţia pentru construirea autostrăzii dintre Ploieşti şi Buzău, primul segment din A7 – autostrada spre Moldova. Autostrada dintre Ploieşti şi Buzău este compusă din trei segmente: Dumbrava-Mizil, Mizil-Spătaru și Lotul III Spătaru-Buzău.

Potrivit surselor Economedia, UMB, cel mai puternic constructor din România nu a depus oferte pentru această licitaţie având deja şantiere deschise pe trei din cele patru loturi ale Drumului Expres Craiova- Piteşti şi problemele cu alunecarea de teren de pe Autostrada Transilvania. După publicarea ofertelor, fostul ministru al transporturilor, Cătălin Drulă, a scris pe pagina sa de Facebook că evaluarea ofertelor şi desemnarea câştigătorului trebuie să se facă până la sfârşitul anului.

Autostrada Turda- Sebes, A10 ar trebui sa fie gata pana ala finalul anului. A1 Sibiu – Pitesti ar trebui finalizata în 2023, dar Autostrada Moldovei (A7), Autostrada Transilvaniei (A3) și A8 – Târgu mures – Târgu Neamț se bazează pe banii de la UE, din PNRR ai vor fi finalizate pana în 2026 respectiv 2028.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.






ULTIMELE ARTICOLE

S-a încheiat greva șoferilor STB!

Angajații Societății de Transport București (STB) au suspendat acțiunea de protest și au reluat activitatea după cinci zile în care transportul public din Capitală...

Adrian Cioroianu: În privința educației, România a făcut pași înapoi, chiar și față de comunism

Adrian Cioroianu, om politic, istoric și scriitor român, este de părere că România este încă un stat tânăr adolescent și că, din acest motiv...

Scurtmetraj românesc premiat la 5 festivaluri de film

Filmul ”În așteptare” este scris, produs și regizat de Sabina Lisievici. Bazat pe o poveste reală, filmul spune povestea de dragoste tulburătoare trăită de...

Proteste violente la Bruxelles!

Au fost violențe, duminică, la Bruxelles, la proteste față de restricțiile impuse pentru limitarea infectărilor cu SARS-CoV-2. Manifestanții s-au apropiat de sediile instituțiilor Uniunii...