8.5 C
București
miercuri, 28 iulie 2021
Acasă Emisiuni Oameni și păreri Viața văzută de la înălțimea norilor

Viața văzută de la înălțimea norilor

Emil Dobrovolschi, comandant de aeronavă, pilot, instructor și examinator a fost invitatul Laurei Manciu în platoul emisiunii ”Oameni și păreri”, pentru a vorbi despre rigorile și disciplina vieții de pilot.

 

Complexitatea acestei meserii nu lasă loc de interpretări. Toată lumea respectă același set de reguli, atât dispecerii de sol, mecanicii, piloții, însoțitorii de bord, cât și controlul de trafic.

Sunt multe cazuri speciale grave cu care se poate confrunta un pilot, de la defecțiunile aeronavei, starea vremii sau uneori pierderile de orientare, până la incapacitatea unui membru al echipajului.

Pentru a anticipa orice situație neprevăzută, piloții își antrenează memoria, permanent, prin teste.

”Noi repetăm aceste proceduri de sute de ori pe zi, iar de sute de ori pe zi nu greșim nimic”, declară Emil Dobrovolschi.

Sursa Kanal D

În cartea ”Dark Cockpit”, care îl are coautor pe Octavian Pantiș, Emil Dobrovolschi abordează pe larg situațiile apărute în aer, de la incendii pornite de pasageri care fumează în toaletă până la zboruri planate.

”Cel mai lung zbor planat a fost de peste 170 de kilometri, un zbor cu sute de oameni la bord”.

După ce au planat peste ocean zeci de minute, aceștia au aterizat pe o insulă, în siguranță.

Dacă cedează motoarele, nu este sfârșitul lumii, deoarece aeronavele sunt foarte avansate din punct de vedere tehnologic.

”Motoarele de avion depășesc cu două decenii orice alt tip de tehnologie existentă”, astfel că și cel mai performant telefon de pe piață este depășit cu mult, adaugă invitatul.

”Dacă motoarele sunt atât de avansate, cum să cedeze? Și două?! De fapt, în istoria aviației, 99.99 % din cedările de motoare s-au întâmplat din cauze externe (păsări în motor, lipsa de ulei, etc) iar singura dată când s-au oprit toate motoarele a fost când s-a zburat deliberat printr-un nor de cenușă vulcanică.” 

În cabina întunecată, unde se află piloții, este greu ca aceștia să interpreteze limbajul corpului sau să primească mereu confirmări, astfel că procesul de interacțiune și raportarea la situația dată sunt elemente cheie.

”Noi, în aviație, suntem instruiți să acceptăm feedback și de la oameni mai puțin pregătiți. Nu descurajăm comunicarea pentru că am putea pierde input-uri valoroase, iar asta este o greșeală pe care o fac mulți șefi în alte domenii decât cel al aviației.”

Puteți urmări intervențiile interesante ale comandantului Emil Dobrovolschi aici:

Sourcea7tv

1 COMENTARIU

  1. Este remarcabilă ușurința comunicării, dar din nefericire, folosirea mult prea frecvantă a cuvintelor specifice în limba engleză, în locul celor românești, crează confuzie și neînțelegerea sensului discursului de către oamenii obișnuiți (fără cunoștințe de limba engleză)!!!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.





ULTIMELE ARTICOLE

Adrian Secu, studentul care a ținut piept autorităților din România, învingător în instanță!

Adrian Secu, un tânăr în vârstă de 26 de ani, licențiat în inginerie electrică și știința calculatoarelor, student în anul II la Drept, a...

Au nevoie antreprenorii de coaching?

Începutul unui business este un pas important pentru orice antreprenor și o provocare continuă pe parcursul dezvoltării lui și a afacerii lui. Există, însă,...

28 IULIE ÎN ISTORIE

Ziua mondială de luptă împotriva hepatitei, inițiată de Alianța Mondială pentru Hepatită, în 2008, este marcată, în fiecare an, la 28 iulie.   Scopul acestei zile...

Bomba care aruncă în aer pandemia!

Începând cu anul viitor, CDC renunță la metoda de diagnosticare RT-PCR a noului coronavirus și recomandă laboratoarelor și centrelor de testare să se utilizeze...

COMENTARII RECENTE

Daniel Pop on 1 IULIE ÎN ISTORIE
Catalin Ionete on Dumnezeu a murit!
kani on Pungă doriți?