8.5 C
București
miercuri, 12 mai 2021
Acasă Emisiuni Oameni și păreri Viața văzută de la înălțimea norilor

Viața văzută de la înălțimea norilor

Emil Dobrovolschi, comandant de aeronavă, pilot, instructor și examinator a fost invitatul Laurei Manciu în platoul emisiunii ”Oameni și păreri”, pentru a vorbi despre rigorile și disciplina vieții de pilot.

 

Complexitatea acestei meserii nu lasă loc de interpretări. Toată lumea respectă același set de reguli, atât dispecerii de sol, mecanicii, piloții, însoțitorii de bord, cât și controlul de trafic.

Sunt multe cazuri speciale grave cu care se poate confrunta un pilot, de la defecțiunile aeronavei, starea vremii sau uneori pierderile de orientare, până la incapacitatea unui membru al echipajului.

Pentru a anticipa orice situație neprevăzută, piloții își antrenează memoria, permanent, prin teste.

”Noi repetăm aceste proceduri de sute de ori pe zi, iar de sute de ori pe zi nu greșim nimic”, declară Emil Dobrovolschi.

Sursa Kanal D

În cartea ”Dark Cockpit”, care îl are coautor pe Octavian Pantiș, Emil Dobrovolschi abordează pe larg situațiile apărute în aer, de la incendii pornite de pasageri care fumează în toaletă până la zboruri planate.

”Cel mai lung zbor planat a fost de peste 170 de kilometri, un zbor cu sute de oameni la bord”.

După ce au planat peste ocean zeci de minute, aceștia au aterizat pe o insulă, în siguranță.

Dacă cedează motoarele, nu este sfârșitul lumii, deoarece aeronavele sunt foarte avansate din punct de vedere tehnologic.

”Motoarele de avion depășesc cu două decenii orice alt tip de tehnologie existentă”, astfel că și cel mai performant telefon de pe piață este depășit cu mult, adaugă invitatul.

”Dacă motoarele sunt atât de avansate, cum să cedeze? Și două?! De fapt, în istoria aviației, 99.99 % din cedările de motoare s-au întâmplat din cauze externe (păsări în motor, lipsa de ulei, etc) iar singura dată când s-au oprit toate motoarele a fost când s-a zburat deliberat printr-un nor de cenușă vulcanică.” 

În cabina întunecată, unde se află piloții, este greu ca aceștia să interpreteze limbajul corpului sau să primească mereu confirmări, astfel că procesul de interacțiune și raportarea la situația dată sunt elemente cheie.

”Noi, în aviație, suntem instruiți să acceptăm feedback și de la oameni mai puțin pregătiți. Nu descurajăm comunicarea pentru că am putea pierde input-uri valoroase, iar asta este o greșeală pe care o fac mulți șefi în alte domenii decât cel al aviației.”

Puteți urmări intervențiile interesante ale comandantului Emil Dobrovolschi aici:

Sourcea7tv

1 COMENTARIU

  1. Este remarcabilă ușurința comunicării, dar din nefericire, folosirea mult prea frecvantă a cuvintelor specifice în limba engleză, în locul celor românești, crează confuzie și neînțelegerea sensului discursului de către oamenii obișnuiți (fără cunoștințe de limba engleză)!!!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.





ULTIMELE ARTICOLE

MIHAI TRĂISTARIU, surpriză inedită în platoul Fresh Acces

Mihai Trăistariu, cântărețul care deține un număr record de participări la Eurovision, și-a dezvoltat o pasiune din a descoperi talente în materie de muzică.   Artistul...

Adevărul despre vaccinurile anti-Covid-19

Medicul infecționist Laurențiu Stratan, prezent la FRESH ACCES, a dezvăluit cum funcționează fiecare vaccin și care pot fi efectele adverse.   ”La Astra Zeneca -tehnologia este...

TEODOR MELEȘCANU: România plătește și acum la UE o contribuție anuală care sare de un miliard de Euro

Teodor Meleșcanu, fost ministru de externe, a vorbit, la A7TV, cu ocazia Zilei Europei, despre dezavantajele pe care le-a adus cu sine aderarea României...

MIHAI GĂINUȘĂ, de la telefonist la om de radio și televiziune

Mihai Alexandru Găinușă, numit de prieteni și Mișu Găinușă, a fost invitatul Natașei Culea în platoul emisiunii BookMedia.   Mereu o prezență tonică și ironică, Mihai...

COMENTARII RECENTE

Catalin Ionete on Dumnezeu a murit!
kani on Pungă doriți?