
Reveal Marketing Research a realizat un studiu în care s-a analizat impactul campaniilor de Valentine’s Day asupra românilor. Studiul a fost derulat pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban și rural, având loc 1011 interviuri online cu respondenți cu vârsta peste 18 ani, în perioada 8-11 februarie 2021.
Luna februarie este cunoscută atât pe plan local (Dragobetele), cât și pe plan internațional (Valentin’s Day) ca fiind “luna iubirii”. Peste jumătate dintre români (58%) consideră că atât reclamele, cât și promoțiile din această perioadă aduc un plus la imaginea brandurilor.
S-a constat că mediul online este cel mai eficient pentru campaniile de Valentine’s Day.
Reclamele stradale au fost mai puțin menționate de brand-uri, acestea având o pondere de doar 7%. Chiar dacă nu îmbunătățesc decizia de cumpărare a clienților, s-a dovedit că reclamele și promoțiile îmbunătățesc imaginea brand-urilor. Întrebați dacă preferă sărbătoarea de Dragobete sau Valentine’s Day, doar 38% dintre aceștia au ales sărbătoarea românească, comparativ cu cei 16% care s-au înclinat spre Valentine’s Day.