Home Editoriale Actualitate Valentine’s Day: Impactul reclamelor din luna iubirii asupra publicului român

Valentine’s Day: Impactul reclamelor din luna iubirii asupra publicului român

0
Valentine’s Day: Impactul reclamelor din luna iubirii asupra publicului român
Sursa Pixabay

Reveal Marketing Research a realizat un studiu în care s-a analizat impactul campaniilor de Valentine’s Day asupra românilor. Studiul a fost derulat pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban și rural, având loc 1011 interviuri online cu respondenți cu vârsta peste 18 ani, în perioada 8-11 februarie 2021.

Luna februarie este cunoscută atât pe plan local (Dragobetele), cât și pe plan internațional (Valentin’s Day) ca fiind “luna iubirii”. Peste jumătate dintre români (58%) consideră că atât reclamele, cât și promoțiile din această perioadă aduc un plus la imaginea brandurilor.
Sursa reveal.ro
 

S-a constat că mediul online este cel mai eficient pentru campaniile de Valentine’s Day.

Reclamele stradale au fost mai puțin menționate de brand-uri, acestea având o pondere de doar 7%. Chiar dacă nu îmbunătățesc decizia de cumpărare a clienților, s-a dovedit că reclamele și promoțiile îmbunătățesc imaginea brand-urilor. Întrebați dacă preferă sărbătoarea de Dragobete sau Valentine’s Day, doar 38% dintre aceștia au ales sărbătoarea românească, comparativ cu cei 16% care s-au înclinat spre Valentine’s Day.
Sursa Pixabay
La întrebarea: “Cum vă influențează decizia de cumpărare brandurile care au promoții cu ocazia Valentine’s Day? “, 30% dintre români consideră că o astfel de reclamă i-ar convinge să cumpere, iar 56% nu ar reacționa în niciun fel. În topul celor mai căutate categorii de produse pentru campaniile de Valentine’s Day, în opinia românilor sunt: obiectele decorative/florile (menționate ca fiind potrivite în proporție de 68% dintre români), accesorii/bijuterii (potrivite pentru 61% dintre români), cosmetice/machiaj/parfumuri (potrivite pentru 59% dintre români), haine și încălțăminte    (potrivite pentru 45% dintre români). Companiile care nu sunt deloc asociate cu această sărbătoare sunt: serviciile de energie electrică/gaz ( 65% dintre români afirmând că nu li se par deloc potrivite), benzinăriile (58%), produsele farmaceutice 56%) și mobila (51%).