În condiții de polei și lapoviță, și la viteză mică, mașina poate fi extrem de greu de controlat. Titi Aur, expert în conducere defensivă, ne-a explicat cum să conducem corect iarna astfel încât să evităm accidentele, informează Digi24.
Titi Aur, expert în conducere defensivă:
”Pe polei ai o aderență de 10%, 15% față de 100% cât ar trebui să ai aderența normală, ceea ce înseamnă că nu mai contează viteza de reacție. Singurul lucru care te poate salva este anticiparea, adică că s-ar putea să se întâmple, să reduci din timp, să te gândești, să testezi din când în când aderența.
Cu cât e mai frig afară, avem aderență mai bună, cu cât e mai cald afară, avem aderență mai puțin bună. Vorbim de căldură relativă, deci vorbim în jur de 0 grade.
Dacă știm aceste lucruri, să avem mașina bine echipată, să știm că trecerea de pe zăpadă pe gheață sau polei înseamnă diferență foarte mare de aderență. Dacă știm să urmărim gheața neagră, adică poleiul. Ce înseamnă asta – merg pe o șosea care e doar umedă sau are asfaltul negru sau are doar un strat mic de apă, e doar culoarea asfaltului și în orice moment poate să apară poleiul”