Taxă în plus pentru românii care aleg turismul în altă țară. Asta, pe lângă taxa turistică aplicată de către țara de destinație. Propunerea aparține Federației Patronatelor din Turismul Românesc, care lansează suma de un euro de persoană.
Ce spune Federația Patronatelor din Turismul Românesc?
„În România nu avem bani să ne promovăm pe destinații externe, cei care vin vin întâmplător. Am pornit de la modelul de succes al Turciei care are buget de promovare de 225 milioane de euro până în 2028, în timp ce România are anul acesta buget de 3 milioane de euro.
Ne-am gândit ca fiecare turist român care pleacă din țară să participe la promovarea României. A fost un model de succes acum 30 de ani când din TVA, 3% se ducea în promovarea turismului. Avem mai multe variante, una e să se plătească suplimentar o taxă modică. În Turcia se plătesc 12 euro de persoană. Noi am vrea ca aceste sume să fie deduse dintr-un impozit al agenției respective, să plătească mai puțin TVA, dar banii să aibă destinație precisă, nu să se ducă undeva unde să nu știe nimeni de ei.
Ne gândim la un euro. Încercăm să găsim o modalitate ca să fie echitabil pentru toată lumea. Ne gândim ca acești bani să fie colectați de site-uri de rezervări online, de companii aeriene.
Așteptăm să treacă această furtună financiar-fiscală care e în Parlament ca apoi să venim și noi cu această propunere care să fie implementată într-un act normativ, nu vrem să afecteze bugetele turiștilor. Nu s-a purtat o discuție oficială la nivel de minister. Au fost contacte neoficiale cu Ministerul de Finanțe, al Economiei, cu colegi din țară, urmează să discutăm cu agențiile de turism care, bineînțeles că nu sunt de acord cu această măsură pe care vrem să o implementăm”, a declarat Dragoș Răducan, președintele Federației Patronatelor din Turismul Românesc.
Între timp, românii nu își permit să meargă într-o vacanță…
Cercetarea Destinații Vizionare, realizată de Destinația Anului și Institutul pentru Orașe Vizionare (IOV), se consideră cel mai mare studiu de obiceiuri și atitudini ale turiștilor români. Acesta cuprinde o analiză detaliată a 3.000 de respondenți și a 2.500 de vacanțe ale românilor din ultimele 12 luni, din România și străinătate, și se concentrează asupra atitudinilor și obiceiurilor de vacanță ale românilor, precum și asupra profilului publicului țintă al destinațiilor turistice din țară. Analiza a fost efectuată de agenția de cercetare de piață AHA Moments în luna martie 2023.
Care au fost rezultatele studiului?
23% dintre români nu au fost în nicio vacanță în ultimul an. Doar jumătate și-au permis o vacanță mai lungă de 4 nopți. 13% dintre respondenți declară că au avut parte chiar de un mix de cel puțin o vacanță de peste 4 nopți și cel puțin o mini-vacanță de 1-3 nopți în ultimele 12 luni.
[…] Citeste mai mult […]