8.5 C
București
sâmbătă, 22 ianuarie 2022
Acasă Editoriale Actualitate Tanczos Barna: E imposibilă interzicerea importurilor de mașini vechi

Tanczos Barna: E imposibilă interzicerea importurilor de mașini vechi

Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a spus, vineri, că 300.000 de mașini la mâna a doua au fost înmatriculate în 2021, obiectivul Guvernului fiind de a scoate cel puțin 250.000 de automobile mai vechi de 15 ani de pe șosele până în 2026. Totodată, oficialul din Guvern spune că multe soluții pentru a reduce poluarea în orașe din cauza mașinilor sunt la îndemâna autorităților locale, informează Digi24.

„Este o statistică cunoscută la nivel mondial, european. În toate zonele urbane, marile zone urbane, sursa principală de poluare este mașina, în jur de 60-70%.

Soluțiile sunt, pe de o parte, la îndemâna cetățenilor, la îndemâna Ministerului și a Guvernului și autorității publice locale. Autoritatea publică locală trebuie să găsească o soluție de management al traficului.

În București nici în ziua de azi nu avem un sistem inteligent de gestionare a traficului. Nu există acele organizări ale semafoarelor, acele sisteme inteligente. Din câte știu, există un efort pe care îl depune Primăria Capitalei în vederea achiziționării și implementării unui asemenea sistem. Dar astăzi nu avem o asemenea soluție.

Cealaltă componentă este reducerea numărului de mașini poluante care circulă în toată țara. Aici avem cele două programe RABLA pe care le reorganizăm, le modificăm astfel încât din 2022 să fie și mai eficiente. Scoatem prin aceste programe între 60 și 70.000 de mașini anual care sunt extrem de poluatoare. Vrem să ajungem la 80.000 de rable care se casează anual. Avem și obligație față de Comisie, o asumare în PNRR.

Este și soluția la îndemâna autorităților locale de a stabili zone cu acces limitat pentru anumite categorii de mașini. Deja sunt orașe în România unde se practică acest lucru.
Este și soluția de alternativă creată pentru cetățeni prin piste de biciclete, mijloace de transport în comun bune, eficiente, moderne.

Autoritățile locale aplică în foarte multe zone diverse soluții de taxare. Majoritatea țărilor din Europa au taxe de mediu pentru mașini la înmatriculare, în funcție de norma de poluare. România nu are o asemenea taxă. Singurul for care poate decide acest lucru este Guvernul. Cu siguranță se va discuta și în coaliție”

SourceDigi24

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.






ULTIMELE ARTICOLE

Capitala paralizată! Continuă greva șoferilor STB!

Continuă greva în transportul în comun din Capitală. În această dimineață, ca și ieri, niciun tramvai, troleibuz sau autobuz nu a ieșit pe traseu,...

Klaus Iohannis și Nicolae Ciucă discută despre situația de la granița dintre Ucraina și Rusia

Președintele Klaus Iohannis se întâlnește astăzi cu premierul Nicolae Ciucă pentru a discuta situația de securitate de pe Flancul Estic. Întâlnirea are loc în...

Robert Negoiță: ”Suntem în haos! Nimeni nu știe ce are de făcut!”

Planurile Urbanistice a cinci sectoare din București au fost suspendate la sfârșitul lunii februarie. După negocieri intense, de la dorința primarului de a suspenda...

Lazăr Forrai: ”Uneori nu mâncam mai mult de un cartof fiert pe zi”

La 83 de ani, Lazăr Forrai, teolog și supraviețuitor al celui de-al doilea Război Mondial, a fost prezent în platoul emisiunii "Știrea cea bună"...