Programul de lucru flexibil, aplicat într-un număr mare pe fondul pandemiei de COVID-19, ar putea reprezenta o soluție pentru reducerea nivelului de stres pe care îl resimt tinerii, conform unui studiu realizat de Deloitte Millennials Survey.
Generația Z sau “nativii digitali”, se referă la persoanele născute la mijlocul anilor 90. Aproximativ 91% dintre cei care compun această generație au acces la smartphone și se uită zilnic pe YouTube.
Oamenii din Generația Millennials sunt născuți în perioada 1981-1996, sunt muncitori și dorm mai mult decât cei mai în vârstă, potrivit rezultatelor unui nou studiu realizat în SUA, citat de The Washington Post.
Nivelul de stres îi preocupă intens pe tineri și ajunge să le influențeze planurile cu privire la carieră, se menționează în studiul citat.
Totuși, ponderea celor care sunt stresați în cea mai mare parte a timpului a scăzut în timpul pandemiei în cazul ambelor categorii, față de rezultatele primului sondaj, de la 50% la 42% pentru Millennials și de la 52% la 44% pentru cei din Generația Z.
Situația financiară rămâne un factor de stres pentru Millennials, în principiu pentru cei care și-au început cariera la debutul crizei financiare din 2008, în prezent aceasta se confruntă cu o nouă recesiune.
Din sondaj reiese că mai mult din 50% dintre persoane estimau o înrăutățire a situției lor financiară în anul care urma, iar ponderea acestora a crescut la 61% după răspândirea virusului.
„Tinerii, în special cei din generaţia Millennials, simt tot mai mult nevoia de stabilitate, tendinţă manifestată încă dinainte de pandemie.
Din primul sondaj reiese că cei care vor să rămână alături de angajatorul lor timp cinci ani sau mai mult sunt mai numeroşi decât cei care vor să îl părăsească în următorii doi ani.
Această situaţie este o premieră de la includerea acestei întrebări în studiu, în urmă cu patru ani. Ponderea celor care ar pleca în doi ani sau mai puţin a scăzut de la 49% la 31%, iar a celor care vor să rămână pe termen lung a urcat de la 28% la 35%.
Cei din Generaţia Z sunt dispuşi să îşi schimbe locul de muncă mai des, însă doar jumătate vor să o facă în primii doi ani, faţă de 61%, în ediţia anterioară a studiului”, precizează Deloitte.
“La cea mai recentă ediţia e studiului Deloitte Global Millennials Survey au participat aproape 18.500 de reprezentanţi ai generaţiei Millennials şi Z din 43 de ţări la etapa de dinaintea declanşării pandemiei, şi 9.100 de respondenţi din 13 ţări, la etapa ulterioară răspândirii noului coronavirus.
Printre intervievaţi sunt atât persoane cu funcţii executive în mari organizaţii, cât şi angajaţi cu normă redusă, voluntari sau şomeri, absolvenţi de studii medii şi universitare, dar şi persoane care nu au absolvit aceste forme de învăţământ”