Mașinile electrice ar trebui să domine șoselele din Europa până în 2030. Este sarcina trasată de Uniunea Europeană statelor membre și pe care România cu greu o poate îndeplini. Deși statisticile arată că de la an la an numărul mașinilor eco de la noi crește, infrastructura rămâne o mare problemă. Avem cele mai puține stații de încărcare a mașinilor electrice din tot spațiul comunitar. Trecerea la transportul prietenos cu mediul ar fi o provocare și pentru rețeaua de electricitate. Ce s-ar întâmpla dacă am transforma parcul auto într-unul complet electric? Un experiment la care ne-au răspuns experți în energie și din industria auto, informează Digi24.
Răzvan Nicolescu – fost ministru al Energiei consideră că:
„România este într-un paradox, are cea mai mare subvenție din UE la achiziția unui automobil. În același timp nu are infrastructura publică pentru încărcare.
Dăm o subvenție de două ori mai mare decât Germania și facem prea puțin pentru pregătirea infrastructurii, pentru o producție suplimentară de energie electrică de care vom avea nevoie.”
Dumitru Chisaliță – expert în energie a declarat:
„Dacă ne-am propune să trecem, teoretic, toate cele 7 milioane și ceva de mașini pe motorină, benzină, pe energie electrică, am consuma de 4 ori mai multă energie decât ar consuma toată România astăzi, asta înseamnă dezvoltări de capacități de producție, de rețele de transport, de rețele de distribuție, dezvoltări de stații propriu-zise de care să avem efectiv nevoie pentru a încărca aceste mașini.
O astfel de convertire totală a flotei de mașini, super teoretică, ne-ar duce la 150 miliarde de euro, cost mașini, producție, energie, e ceva inimaginabil. Din calcule teoretice am ajunge la un 200 twh pe an, care ar însemna, repet, aproape de 4 ori consumul pe care îl avem acum în România.”