“Patronii de restaurante pregătesc schimbări pentru finalul anului: vor să schimbe meniurile, inclusiv în privința prețurilor, care ar urma să fie majorate. Industria HoReCa se va baza în continuare pe serviciile de livrare și se așteaptă la clienți mai greu de mulțumit”, informează Digi24.
Provocarea cea mai mare pentru acestea este lipsa de clienți din pricina pandemiei. Pe al doilea loc este lipsa de personal. Aceste provocări sunt prezente dinainte de anul 2020.
Totodată această creștere este determinată și de scumpirea materiei prime, adusă de furnizori.
Aceste concluzii sunt incluse Barometrul Gault&Millau și se bazează pe aproximativ 100 de chestionare și interviuri efectuate cu reprezentanți ai industriei ospitalității din peste 10 orașe din România.
Iată ce schimbări vor face restaurantele:
62% – vor modifica meniurile
45% – vor crește numărul livrărilor
33% – vor crește prețurile
23% – vor diminua activitățile
Principalele provocări ale restaurantelor în aceasta perioada sunt:
51% – traficul redus de clienți
46% – pierderea unor angajați cheie
40% – creșterea costurilor furnizorilor
Schimbările vizibile în comportamentul clienților, conform statisticilor, sunt următoarele:
73% – creșterea interesului pentru calitatea ingredientelor
47% – creșterea timpului petrecut în restaurant
26% – scăderea bonului mediu