8.5 C
București
miercuri, 30 noiembrie 2022
Acasă Editoriale Educație Profesorii și Inteligența Emoțională

Profesorii și Inteligența Emoțională

Profesorii și Inteligența Emoțională

Este nevoie de strategii didactice pentru educarea emoțiilor. Elevii trebuie tratați diferențiat respectând emoțiile și sentimentele fiecăruia. IQ este un dat genetic, dar IE este o inteligență care se poate îmbunătăți cu zi de zi cu fiecare eveniment trăit care influențează un individ. Strategia pentru educarea emoțiilor implică participarea activă a cadrelor didactice, elevilor și părinților.

Ce poate face profesorul?

Inteligența emoțională funcționează ca un manager al emoțiilor: acordă importanță emoțiilor în învățare, în viața de zi cu zi, creează o atmosferă bună între individ și mediu. De asemenea, realizează un echilibru între creierul limbic (creierul care simte) și neocortex (creierul care gândește). Astfel impulsurile emoțiile sunt controlate inteligent.

Pentru a putea contribui la creșterea și dezvotarea inteligenței emoționale a elevilor, este nevoie ca mai întâi învățătorul să-și cunoască propriile emoții. Dacă un cadru didactic dorește ca elevii lui să-și dezvolte inteligența emoțională, în primul rând trebuie ca el să fie inteligent emoțional. Aceasta presupune un bun management al emoțiilor, în especial a celor negative, într-un mod natural și autentic. El trebuie să lase deoparte frustrările și să nu „plătească polițe” elevilor din clasa sa. Inteligența emoțională a adultului de la clasă nu se poate dezvolta fără o pregătire profesională temeinică, deschidere și toleranță. Învățătorul trebuie să-și înțeleagă propriile emoții și sentimente, să și le asume și să devină conștient de nevoile lui emoționale.

Profesori altfel…

Profesorii cu o inteligență emoțională dezvoltată își motivează elevii, sunt inovatori, au performanțe, utilizeză eficient timpul și resursele, sunt adevărați lideri și manifestă spirit de echipă.

Dezvoltarea inteligenței emoționale trebuie să fie o prioritate și un obiectiv al școlilor și implicit al profesorilor. Este foarte important ca adulții de la clasă să învețe copiii prin abordări practice, mai mult decât abordări teoretice. Cel mai important este ca abilitățile emoționale să fie exersate astfel încât să devină parte din comportamentul elevilor.

Este cunoscut faptul că experiențele repetate lasă o „potecă” în creierul uman, acestea rămânând pentru toată viața. Abilitățile învățate în copilărie își vor pune amprenta în acest proces. Anii timpurii de școală reprezintă timpul cel mai bun pentru a inlfuența dezvoltarea emoțiilor și sentimentelor copiilor. Acestea vor avea urmări în viața personală dar și în viața profesională.

Articol scris de Ciprian Piciorang







ULTIMELE ARTICOLE

Ce înseamnă dietă low carb?

Ce înseamnă dietă low carb? Este dieta o idee bună? Ea poate genera un stil de viață sănătos, nu doar prin a slăbi, ci...

Ceaiul de sunătoare ar putea fi inamicul depresiei

Ceaiul de sunătoare ar putea fi inamicul depresiei. Acesta ar avea proprietăți care ajută creierul să se relaxeze și să se calmeze, invitând la...

Mă părăsește dacă nu pot avea copii!

Mă amenință că mă părăsește pentru că nu pot avea copii! Ce pot să fac? Este o frază care din nefericire o auzim din ce...

Statistică îngrijorătoare pe piața sh auto din România

Statistică îngrijorătoare pe piața sh auto din România. 1 din 5 mașini au kilometrajul modificat, ceea ce confirmă anxietatea multor potențiali cumpărători. Sinceritatea nu...
[instagram-feed num=6 cols=6 showfollow=false]