Primarul municipiului Brașov, Allen Coliban, a fost invitatul emisiunii „Față în față cu Ruxandra Săraru”, sâmbătă seara, la A7TV.
Câștigarea primăriei Brașovului de către candidatul USR-PLUS a reprezentat una dintre surprizele alegerilor locale din septembrie 2020, Coliban detronându-l astfel pe liberalul George Scripcaru, cel care deținuse această funcție în ultimii 20 de ani.
Invitat în platoul A7TV, edilul orașului de sub Tâmpa a pus accentul pe campania de reformă din cadrul aparatului administrativ pe care acum îl conduce.
„Este absolut normal ca o schimbare de o asemenea amploare la Brașov să vină cu nevoia unei reforme. (…) Am făcut o primă reformă a aparatului administrativ chiar la o lună de la preluarea mandatului.
Au plecat doi dintre directori, între timp au mai plecat și alți funcționari publici, dar, cred că și felul în care ne mișcăm acum, mai ales pe zona de pregătire de proiecte și de fonduri europene, este un cu totul alt ritm”, a punctat Allen Coliban.
În cadrul interviului, edilul a dezvăluit planurile de dezvoltarea pentru stațiunea turistică Poiana Brașov, accentuând nevoia unei infrastructuri care să permită iubitorilor de sporturi de iarnă să ajungă mai rapid în stațiune, în loc să petreacă ore întregi în traficul de pe DN1.
„Sezonul viitor se va implementa transportul schiorilor de la gară la Poiana Brașov. În felul acesta putem comunica tuturor românilor.
Dacă veniți la Brașov pentru a schia, un weekend sau o zi, nu-i musai să stați pe Valea Prahovei 4-5 ore. Te poți urca într-un tren, cobori, iei un autobuz și ajungi pe pârtie”, a declarat primarul Coliban.
„La nivel de investiții, am prins, pentru anul acesta, tot ceea ce înseamnă studii pentru modernizarea domeniului schiabil. (…) Planul este să deschidem două noi instalații de transport pe cablu, astfel încât să mărim capacitatea și să avem iluminat nocturn pe Masivul Postăvaru, astfel încât pârtiile să aibă ofertă seara pentru absolut toate categoriile de schiori. Sper ca întregul proiect să fie gata peste aproximativ două sezoane”, a mai afirmat edilul.
Ce se întâmplă cu festivalul ”Cerbul de Aur”?
Întrebat despre festivalul-emblemă al Brașovului, „Cerbul de Aur”, Allen Coliban a făcut o dezvăluire surprinzătoare. Acesta consideră că, în forma actuală, festivalul nu reprezintă un câștig, nici din punct de vedere cultural, nici turistic.
„În termini de marketing, Cerbul de Aur este un brand cu tradiție, care nu ne aparține. Este un brand care aparține Televiziunii Române. Un singur lucru am cerut și cer în continuare: transparență și un parteneriat corect.
Felul în care a fost construit acest proiect în ultimii ani nu a avut de-a face foarte mult cu performanța în zona culturii și nici cu transparența, pentru că s-au alocat fonduri de la bugetele locale, în condițiile în care acest proiect bloca Piața Sfatului, pentru o lună de zile, într-o perioadă foarte aglomerată din punct de vedere turistic.
Foarte mulți brașoveni s-au manifestat împotriva acestui eveniment, tocmai din acest motiv. Cred că acest eveniment trebuie regândit: poate a găsi o locație mai bună, poate a-i schimba formatul, însă, în forma aceasta, cu un buget enorm susținut doar din surse locale și care creează și niște probleme în centrul orașului, nu este varianta în care putem continua”, a conchis primarul ales al orașului de sub Tâmpa.
Despre proiectele de dezvoltare a municipiului, atât din punct de vedere al infrastructurii, imobiliar cât și educational și cultural, puteți afla accesând interviul integral, din cadrul emisiunii „Față în față cu Ruxandra Săraru”: