Podul peste Dunăre de la Brăila are deja primele probleme. Deși e deschis de doar o lună. Șoferii sunt nemulțumiți. Autoritățile se apără, dând vina tot pe șoferi. Mai exact pe cei care nu respectă instrucțiunile de tonaj.
Directorul CNAIR, Cristian Pistol, a explicat că denivelările apărute în asfaltul de pe podul suspendat peste Dunăre sunt cauzate de nerespectarea restricţiilor de tonaj de 7,5 tone, impuse în zilele caniculare.
„Pe rampa de acces au apărut nişte denivelări. În principal, au fost identificate cauzele pentru care ele s-au produs. Vorbesc aici despre o depăşire de tonaj. Nu s-a respectat tonajul de către autovehiculele care au circulat pe acest pod, pe de o parte. Pe de altă parte, ştiţi că am avut o perioadă de vreme caniculară, iar în acele momente noi am impus restricţii de tonaj la 7,5 tone, restricţii care nu au fost respectate de operatorii economici care se ocupă de transportul de mărfuri. Cum ştiţi, podul acesta a fost dat în circulaţie, el din punct de vedere structural este în regulă, iar aceste mici deficienţe vor fi remediate de către antreprenorul lucrării, astfel încât, la momentul recepţiei, la terminarea lucrărilor, nu vor mai fi niciun fel de probleme”, a declarat Pistol.
Cum au ajuns vehiculele de peste 7.5 tone pe pod, este destul de ușor de aflat. Atâta timp cât nu există un control permanent al traficului, oamenii vor continua să folosească podul în condiții neconforme pentru că ”de ce nu?!”
Nu există problemă care să nu aibă soluții
Directorul CNAIR spune însă că s-a găsit o soluție și pentru această problemă. Podul va intra și în reparații în perioada următoare.
„Atribuţiile sunt ale unei alte autorităţi din cadrul ministerului, am discutat cu inspectorul şef de la ISCTR, iar dânsul a convocat echipele pe care le avea pentru a verifica tonajul. Denivelările vor fi remediate cu traficul deschis. Limita de tonaj se impune când sunt temperaturi ridicate, codul roşu şi codul portocaliu de vreme caniculară. Odată cu creşterea temperaturilor exterioare, ştiţi foarte bine că temperatura la asfalt este mult mai mare, iar pe pod, în momentul în care se ajunge în zona de rampă, autovehiculele au tendinţa de a frâna, moment în care se pot crea aceste mici probleme ale asfaltului”, a mai spus Pistol.