Sorin Faur, unul din invitații colegei noastre Flori Stoian în platoul emisiunii BUSINESS LA SUPERLATIV este licențiat în psihologie, deținând două mastere și fiind, totodată, absolvent EMBA (Executive Master of Business Administration, organizat în cooperare cu Universitatea din Viena și Universitatea din Minnesota – SUA).
A absolvit un program dedicat de Antreprenoriat la MIT, Massachusetts Institute of Technology, Sloan School of Management, USA.
Sorin are o experiență de peste 18 ani în consultanță Resurse Umane și a lucrat cu organizații mari, cum ar fi Coca-Cola, Lisa Draxlmaier, Valeo, Renault, GFR, Ministerul Muncii din România, BCR, InterAgro, Agricover, Avon și multe altele.
În prezent Sorin este Fondator AcademiadeHR.ro, un proiect inovativ ce își propune să contribuie la identificarea, atragerea și păstrarea talentelor în companiile din România.
Am discutat cu Sorin despre telemuncă și cum se amplifică acest fenomen în zilele noastre, despre posibila creștere a șomajului, dar și despre soluțiile găsite de angajatori.
Pe 10 martie, conform unui comunicat de presă, Ministerului Muncii și Protecției Sociale a făcut unele recomandări referitoare la desfășurarea activităților prin telemuncă, modificarea temporară a locului de muncă la domiciliul salariatului, în scopul prevenirii răspândirii infectării cu Covid-19.
Ce este TELEMUNCA și care este cadrul legislativ pentru aceasta?
Datorita tehnologiei, tot mai multi angajați au astăzi posibilitatea de a-și desfășura activitatea departe de sediul social al firmei.
Lucratul de la distanta poarta oficial numele de telemuncă.
Chiar dacă lucratul „remote” se practică de câțiva ani în piața muncii din România, reglementările legale au apărut abia pe data de 5 aprilie 2018, când a intrat în vigoare Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activității de telemuncă, denumita în continuare “Legea 81/2018”. În art. 2, termenii-cheie sunt definiți ca atare:
a) telemunca – forma de organizare a muncii prin care salariatul, în mod regulat și voluntar, își îndeplinește atribuțiile specifice funcției, ocupației sau meseriei pe care o deține în alt loc decât locul de munca organizat de angajator, cel puțin o zi pe luna, folosind tehnologia informației și comunicațiilor;
b) telesalariat – orice salariat care desfășoară activitatea în condițiile prevazute la lit. a).”
Imediat după aceste definiții, în art. 3 al legii 81/2018 este menționată și obligativitatea contractului individual de munca, necesar desfășurării activității de telemuncă. art. 5 precizează că acest contract se încheie în condițiile prevazute de Codul Muncii, ceea ce înseamna ca telesalariații se bucura de aceleași drepturi și beneficii ca ale angajaților care lucrează la sediul angajatorilor.
Despre toate acestea, dar și multe altele aflați urmărind emisiunea BUSINESS LA SUPERLATIV cu Flori Stoian.