În România, țară cu rată mare de abandon școlar, copiii din familiile sărace n-au avut, în izolare, acces la tehnologie și cursuri online.
Viitorul lor este pus sub semnul întrebării, așa că trebuie ajutați urgent, trag un semnal de alarmă cei de la ”Salvați Copiii”
Organizația anunță, într-un raport recent, că 10 milioane de fetițe și băieți din întreaga lume riscă să abandoneze școala din cauza sărăciei, însă acum și pandemia a agravat lucrurile.
În comuna Negri din județul Bacău cele mai multe familii sărace cu copii așteaptă cu îngrijorare ziua de 14 septembrie, când ar trebui să înceapă scoală.
Părinții nici măcar nu iau în calcul învățământul on-line.
Pentru cei nevoiași, autoritățile s-au angajat că vor asigura tablete și abonament la internet gratuit, dar izolarea ne-a arătat că elevii din medii defavorizate se pierd pe drum pe parcursul orelor virtuale.
”Și România s-a confruntat cu abandon școlar în pandemie. Trebuie să fim conștienți că nu există nici abilități din partea copiilor de a primi info pe internet și nici cadrele didactice nu au acele competențe de a transfera curricula în online”, a declarat Liviu Măgurianu, coordonator programe ”Salvați Copiii” Iași
În această filială din Iași a organizației ”Salvați Copiii” se fac meditații gratuite pentru elevii aflați în risc de abandon școlar din cauza sărăciei.
Efecte și mai grave vor fi resimțite la toamnă și în familiile în care părinții au rămas, în această perioadă, fără slujbă.
Liviu Măgurianu, coordonator programe ”Salvați Copiii” Iași:
”Suntem convinși că această criză în educație se va observa în lunile următoare și în anii următori, am avut copii care nu au avut acces la educație absolut deloc.
Cel puțin la nivelul județului Iași, anual între 200 și 500 de copii abandonează școală, în acest moment riscul crește foarte mult”.
Conform datelor Eurostat din 2018, România ocupă unul din primele locuri în Uniunea Europeana în ceea ce privește abandonul școlar timpuriu, cu o rată de 16,4%.
Conform estimărilor Salvați Copiii, numărul copiilor de vârstă școlară aflați în risc de sărăcie sau excluziune socială care nu au participat la educația online poate trece de 400.000 de copii.
Cercetarea sociologică relevă riscurile suplimentare la care sunt supuși copiii care provin din medii vulnerabile, în situație de criză socială.
Astfel, imposibilitatea de a participa, în timpul stării de urgență, la programele socio-educaționale unde, pe lângă îndrumare pedagogică și sprijin psiho-emoțional constant, primesc și o masă caldă, i-a expus o dată în plus marginalizării sociale și problemelor care derivă din aceasta.