Acasă Articole Business Motivarea ang...

Motivarea angajaților determină performanța companiei

Progresul unei companii depinde, intr-un procent ridicat, de progresul angajatilor sai. Motiv pentru care, grija angajatorilor pentru angajati ar trebui sa fie aceeasi cu grija fata de client, pentru ca un angajat nemultumit determina un client nemultumit.

Mergand pe acest rationament, expertii in domeniul recrutarii recomanda o atentie deosebita fata de personal. Prezent in cadrul emisiunii Business la Superlativ, Sorin Faur, specialist in recrutare, a subliniat aspectele de care ar trebui sa tina cont atat o agentie de recrutare, cat mai ales, un angajator de prestigiu, in timpul recrutarii.

Motivarea angajatilor este axata pe cativa factori care stimuleaza in mod favorabil relatia angajator-angajat si ii determina pe cei din urma sa ramana in companie:

  1. Oportunitati de avansare in cariera
  2. Salariu atractiv
  3. Concediu de odihna platit
  4. Program de lucru flexibil
  5. Reputatia companiei ca mediu de lucru ideal/brandul de angajator

Un punct esential pe piata muncii il reprezinta si deficitul de forta de munca. In ultimii ani, Romania se confrunta cu pierderi de talente, cauza principala fiind salariile mici prin comparatie cu alte state europene, a mai precizat Sorin Faur.

Studii recente arata ca motivarea personalului se resimte cel mai bine tot in domeniul IT, la fel ca in anii precedenti. La capitolul beneficii salariale, programatorii se claseaza pe prima pozitie in randul celor mai bine platiti romani, cu salarii ce variaza intre 3.100 si 5000 de euro lunar.

Si domeniul resurselor umane este unul al salariilor ridicate. De exemplu, castigul salarial pentru functia de HR business partner dintr-o multinationala variaza intre 1.750 si 2.250 euro net pe luna.

Un alt aspect esential pentru motivarea si retinerea personalului in companie il reprezinta brandul de angajator. Cu alte cuvinte, brandul de angajator se refera la modalitatea prin care o companie este perceputa in piata, fie ca vorbim de concurenta, clienti si chiar potentiali angajati. Acestia din urma determina livrarea unor servicii de exceptie pentru clienti, ceea ce inseamna ca un brand de angajator cu reputatie atrage dupa sine numeroase beneficii.

Potrivit unei analize realizate de Ziarul Financiar, cei mai importanti angajatori de pe piata muncii sunt: Kaufland, OMV Petrom, Automobile Dacia, Profi Rom Food si RCS & RDS. Cu un numar total de 70.000 de angajati, companiile mai sus amintite sunt considerate a fi cele mai importante firme din economia romaneasca.

Sursa: Ziarul Financiar

Mai multe despre piata de HR aflati din emisiunea Business la Superlativ

Articol realizat de Flori Stoian

ULTIMELE ARTICOLE

Povestea cutremurătoare a...

La doar 14 ani, Mihai fum...

„Suntem o echipă în fața ...

După 18 ani de căsnicie, ...

Cum poți aduce schimbarea...

Cum poți aduce schimbarea...

Frica de moarte și impact...

Frica de moarte și impact...