8.5 C
București
duminică, 14 august 2022
Acasă Editoriale Actualitate Ministrul Mediului: Interzicerea motoarelor clasice în România ar distruge industria auto

Ministrul Mediului: Interzicerea motoarelor clasice în România ar distruge industria auto

România se află printre țările care s-au opus propunerii de a se interzice vânzarea mașinilor cu motoare clasice noi și cere un răgaz sau măcar posibilitatea de a se putea vinde în continuare măcar mașini hybrid.

 

„Din 2035 se dorește ca toate mașinile noi care sunt înmatriculate să fie mașini electrice.

Am intervenit de mai multe ori în timpul discuțiilor de ieri, spunând că în România este imposibil să ne asumăm o astfel de decizie în momentul de față.

Am cerut ca din 2035 să mai existe o perioadă de tranziție în care măcar motoarele hybrid plug-in să fie înmatriculabile. Propunerea noastră nu a fost acceptată în forma în care am prezentat-o, însă există un text de compromis pe care l-am obținut.

Textul spune că în 2026 comisia ar trebui să reanalizeze evoluția în piață și să reanalizeze în ce măsură termenul din 2035 se poate respecta.

În cazul în care se constată că, din diverse motive de producție, de lipsă de componente, de probleme pe piață generate de această situație de război, să regândească acest termen.

Este compromisul maxim pe care am reușit să îl obținem.

Am fost singurul stat membru care a susținut acest compromis.

Eu cred că nu este ușa închisă complet și din 2026 putem spera că mașinile hybrid plug-in, fabricate în România de exemplu, vor putea fi înmatriculate în continuare.”

România, un important producător auto, cu uzinele Dacia și Ford, ar fi serios afectată de o astfel de măsură, a afirmat Tanczos Barna.

„Pentru noi, stat membru care are o industrie auto foarte puternică, este extrem de important ca această industrie să rămână în picioare.

Firmele care asigură componentele pentru industria auto își pot desfășura activitatea în continuare și după 2035, locurile de muncă să fie protejate și cetățenii să aibă acces la o piață a mașinilor noi. Î

n cazul în care, din diverse motive, nu se reduce prețul la mașinile electrice, anumite persoane nu vor avea acces la mașini noi”, a spus ministrul.

Întrebat dacă a discutat cu reprezentanții Dacia și Ford, Tanczos Barna a răspuns:

„De mai multe ori am reprezentat și interesele acestor companii. Sunt interese legitime, sunt interesele enonomiei naționale.

Am vorbit de mai multe ori, am înțeles care sunt doleanțele și planurile dânșilor.

Și, în discuțiile de ieri, am susținut de mai multe ori că această industrie are nevoie de sprijin.

Sper ca această analiză, care se va face în 2026, să ne dea concret posibilitatea ca și după 2035 aceste motoare, mașini, să fie înmatriculabile în Europa”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.







ULTIMELE ARTICOLE

ANM a emis Cod galben de ploi puternice pentru aproape toată țara!

Codul galben intră în vigoare azi la ora 12:00 și este valabil până luni la ora 22:00. La munte, în Oltenia, Muntenia, Moldova, zona...

Reacțiile demnitarilor români cu privire la victoriile lui David Popovici

David Popovici, copilul de aur al natației Române, a cucerit, la doar 17 ani, sâmbătă aceasta, medalia de aur în proba de 100 m...

Ministrul Digitalizări simte că România apreciază educația sa la fel de mult ca America

Studiile la universități din SUA, precum Stanford și Harvard, sunt un impediment în politica românească, a declarat ministrul Digitalizării, Sebastian Burduja.   Sebastian Burduja a devenit...

Echipă de baschet botezată în râul Iordan

„Am deschis un drum acum. Cred că vor fi și alte echipe universitare care vor dori să vină și să susțină această competiție și...