Ministerul Mediului a anunțat lansarea unei noi versiuni a aplicației Inspectorul Pădurii: „Aplicația Inspectorul Pădurii este instrumentul prin care orice cetățean poate interoga baza de date a SUMAL 2.0 și poate afla detalii despre transporturile de material lemnos”, se arată în comunicatul de presă din 10 februarie.
Conform aceluiași comunicat, accesul în aplicație se poate realiza de pe orice dispozitiv fix sau mobil cu acces la internet, direct din browser, la adresa http://inspectorulpadurii.ro.
Echipa de dezvoltare de la Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a creat și două versiuni dedicate terminalelor cu Android și iOS.
Ambele versiuni au fost încărcate pe platformele dedicate (Google Play și AppStore) și sunt disponibile pentru descărcare.
Potrivit Greenpeace România, aplicația nu vine cu prea multe îmbunătățiri, întrucât nu conține și imagini video sau din satelit: „Deși Ministerul Mediului și-a asumat folosirea sistemelor de supraveghere video pentru monitorizarea transporturilor de lemn, până în acest moment nu s-au făcut eforturi pentru atingerea acestui obiectiv”.
Cât de eficient este SUMAL 2.0?
Conform Greenpeace România, „noua arhitectură a SUMAL 2.0 ar trebui să închidă breșele prin care se puteau efectua transporturi multiple și să ajute organele de control cu informații detaliate despre fluxul materialelor lemnoase în timp real. Eficiența SUMAL 2.0 rămâne de analizat după cel puțin jumătate de an de utilizare”, a scris organizația pe site.
Ce se întâmplă mai departe cu SUMAL 2.0?
„SUMAL 2.0 are nevoie urgentă de rezolvarea erorilor de programare din partea STS. Pe măsură ce aceste erori vor fi rezolvate, în lista de priorități a echipei IT ar trebui să urmeze implementarea 100% a funcționalităților aplicației”, adaugă organizația.
Greenpeace România propune ca soluție în facilitarea procesului, crearea unei colaborări între Ministerul Mediului și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru a putea avea o cheie suplimentară de verificare a datelor din SUMAL 2.0 cu ajutorul camerelor de supraveghere deja instalate pe drumurile României.