Guvernul a aprobat, în şedinţa de marţi, indicatorii tehnico-economici pentru proiectul metroului din Cluj-Napoca, a anunţat purtătorul de cuvânt al Executivului, Dan Cărbunaru. Durata de execuţie a proiectului este estimată la circa 10 ani, informează Digi24.
„Au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici ai metroului Cluj. Hotărârea de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii ‘Tren metropolitan Gilău-Floreşti-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonţida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: magistrala I de metrou şi tren metropolitan’. Durata de execuţie a investiţiei, circa 10 ani, cu o linie de metrou uşor care include 19 staţii subterane cu un traseu de 21 de kilometri”, a precizat Dan Cărbunaru.
„Au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici ai metroului Cluj. Hotărârea de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii ‘Tren metropolitan Gilău-Floreşti-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonţida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: magistrala I de metrou şi tren metropolitan’. Durata de execuţie a investiţiei, circa 10 ani, cu o linie de metrou uşor care include 19 staţii subterane cu un traseu de 21 de kilometri”, a precizat Dan Cărbunaru, citat de Agerpres.
Potrivit purtătorului de cuvânt, finanţarea lucrării va fi asigurată din fonduri externe rambursabile de la bugetul de stat şi de la bugetele locale Cluj-Napoca şi Floreşti.
„Finanţare din fonduri externe rambursabile de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, precum şi de la bugetul local al municipiului Cluj-Napoca şi al comunei Floreşti”, a precizat oficialul Guvernului.
Cluj-Napoca va fi al doilea oraș din România care va avea metrou. Primăria anunța, în octombrie 2020, începerea lucrărilor de foraje geotehnice pentru realizarea trenului metropolitan şi a metroului în oraş şi în comunele limitrofe.