Luxul este o emoție sau o industrie? Care este apetitul românilor pentru sigle renumite precum Gucci sau Valentino? Cum s-au raportat aceste francize la piața românească în perioada recesiunii? În industria luxului, consumul scade în același timp cu reducerea puterii de cumpărare?
Etimologia cuvântului își are originea în latinescul „luxuria” și se traduce prin „exces”. Altfel spus, luxul se identifică în speranțele, visele și aspirațiile unei persoane. Mai mult decât atât, putem afirma faptul că un aspect esențial, atunci când vine vorba de cuvântul „lux”, este calitatea. Dacă ne raportăm la vânzarea luxului, cel mai important devine consumatorul.
Luxul – caracteristici
Oamenii cumpără lux pentru a trăi o experiență, pentru a-și împlini o fantezie, pentru a obține o anumită stare, nu doar un produs. Consumatorii așteaptă trei lucruri de la un brand de lux: generozitate, expertiză, încredere. Acestea, odată implementate, au sporit în mod semnificativ cifra de afaceri a companiilor, fie că provin din domenii precum bijuterii, modă, cosmetic, auto sau turism.
O altă caracteristică a luxului este că transcende din obișnuit, devenind o experiență extraordinară prin intermediul produselor speciale. Acest lucru unește brandurile de lux cu produsele printr-o valoare emoțională, visătoare și plină de speranță a celor care caută un stil de viață sofisticat. Important nu este neaparat prețul unui produs de lux, ci mai degrabă modul în care această experiență face consumatorii să simtă sau să perceapă ideea de confort.
În cadrul emisiunii Business la Superlativ, Tania Balaban, expert în comunicare de brand, a vorbit despre istoria luxului, dar și despre etapele acestuia. Potrivit interviului, luxul prezintă trei stadii: luxul de bază, luxul intermediar și luxul inaccesibil.
Luxul și industria acestuia
Despre industria luxului se tot vorbește și în raport cu nivelul de venit pe care îl posedă un potențial consumator. Altfel spus, conceptul de lux este relativ pentru fiecare individ în parte. La nivel mondial, consumul de lux se resimte cel mai bine în industria modei.
Emisiunea Business la Superlativ a analizat, în mod deosebit, industria modei de lux, prin intermediul renumitelor case prezente în București, precum Gucci, Valentino sau Louis Vuitton.
În cadrul Business la Superlativ veți descoperi care este apetitul consumatorilor români pentru aceste sigle și mai ales cum s-au raportat aceste francize la piața românească în perioada recesiunii. Există analiști ai industriei de lux care arată că acest concept nu depinde de perioadele economice și că, în acest caz, nu se aplică formula potrivit căreia consumul scade în același timp cu reducerea puterii de cumpărare.
Farmec este o companie românească care “lucrează în slujba frumuseții”, fiind în prezent lider în rândul producătorilor de cosmetice din România. Produsele sale se...
Invitatul Alinei Ilioi Mureșan în platoul emisiunii ALĂTURI DE TINE, Vasile Nemeș propune o inovație în domeniul detoxifierii și al slăbitului: postul cu apă....
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a comunicat duminică, 11 aprilie, într-o postare pe Facebook, că anul școlar 2021 – 2022 va începe pe 13 septembrie....
Site-ul A7TV utilizează fișiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența dumneavoastră. Prin continuarea navigării pe website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării lor conform Politicii de Cookie și a Termenilor și Condițiilor
Site-ul A7TV utilizează fișiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența dumneavoastră. Prin continuarea navigării pe website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării lor conform Politicii de Cookie și a Termenilor și Condițiilor
NOTE: These settings will only apply to the browser and device you are currently using.
Politica de utilizare a modulelor Cookie
Politica cookies
Ce este un „cookie”?
Un „Internet Cookie” (termen cunoscut şi ca „browser cookie”, „HTTP cookie” sau pur şi simplu „cookie”) este un fişier de mici dimensiuni, format din litere şi cifre, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se accesează Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisă de către un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) şi este complet „pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard driveul utilizatorului).
Scopul și utilizarea modulelor cookie
Site-ul Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Dizabilităţi instalează module cookie doar pentru a permite îmbunătățirea funcțiilor oferite, astfel încât experiența ocazionată de vizitarea site-ului să devină mai plăcută. Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Dizabilităţi nu utilizează module cookie pentru a culege, a prelucra, a difuza sau a înregistra date cu caracter personal.
„Cookie”-urile joacă un rol important în facilitarea accesului şi livrării multiplelor servicii de care utilizatorul se bucură pe Internet, cum ar fi:
• Personalizarea anumitor setări precum:
– limba în care este vizualizat un site;
– moneda în care se exprimă anumite preţuri sau tarife;
– păstrarea opţiunilor pentru diverse produse (măsuri, alte detalii etc.) în coşul de cumpărături (şi memorarea acestor opţiuni) – generându-se astfel flexibilitatea „coşului de cumpărături”;
– accesarea preferinţelor vechi prin accesarea butonului „Înainte” şi „Înapoi”.
• Cookie-urile oferă deţinatorilor de site-uri feedback asupra modului cum sunt utilizate site-urile lor de către utilizatori, astfel încât să le poată face şi mai eficiente şi mai accesibile pentru utilizatori;
• Permit aplicaţiilor multimedia sau de alt tip de pe alte site-uri să fie incluse într-un anumit site pentru a crea o experienţă de navigare mai valoroasă, mai utilă şi mai placută;
• Îmbunătăţesc eficienţa publicităţii online.
Care sunt avantajele cookie-urilor?
Un cookie conţine informaţii care fac legătura între un web-browser (utilizator) şi un web-server anume (website-ul). Dacă un browser accesează acel web-server din nou, acesta poate citi informaţia deja stocată şi reacţiona în consecinţă. Cookie-urile asigură utilizatorilor o experienţă plăcută de navigare şi susţin eforturile multor website-uri pentru a oferi servicii confortabile utilizatorilor: ex – preferinţele în materie de confidenţialitate online, opţiunile privind limba site-ului, coşuri de cumpărături sau publicitate relevantă.
Care este durata de viaţă a unui cookie?
Cookie-urile sunt administrate de webservere. Durata de viaţă a unui cookie poate varia semnificativ, depinzând de scopul pentru care este plasat. Unele cookie-uri sunt folosite exclusiv pentru o singură sesiune (session cookies) şi nu mai sunt reţinute, odată ce utilizatorul a părăsit website-ul, în timp ce alte cookie-uri sunt reţinute şi refolosite de fiecare dată când utilizatorul revine pe acel website (‘cookie-uri persistente’). Cu toate acestea, cookie-urile pot fi şterse de un utilizator în orice moment prin intermediul setărilor browserului.
Ce sunt cookie-urile plasate de terţi?
Anumite secţiuni de conţinut de pe unele site-uri pot fi furnizate prin intermediul unor terţe părţi / furnizori (ex.: news-box, un video sau o reclamă). Aceste terţe părţi pot plasa cookie-uri prin intermediul altui website şi ele se numesc „third party cookies” pentru că nu sunt plasate de proprietarul website-ului respectiv. Furnizorii terţi trebuie să respecte de asemenea legea în vigoare şi politicile de confidenţialitate ale deţinătorului site-ului.
Aceste cookie-uri pot proveni de la următorii terţi: facebook.com, twitter.com, etc.
Cum sunt folosite cookie-urile de către website
O vizită pe website poate plasa cookie-uri în scopuri de:
creştere a performanţei website-ului;
analiză a vizitatorilor;
geotargetting;
înregistrare a utilizatorilor.
Alte cookie-uri ale terţelor părţi
Pe unele pagini, terţii pot seta propriile cookie-uri anonime, în scopul de a urmări succesul unei aplicaţii sau pentru a particulariza o aplicaţie. Datorită modului de utilizare, website-ul nu poate accesa aceste cookie-uri, la fel cum terţele părţi nu pot accesa cookie-urile deţinute de respectivul website. De exemplu, când utilizatorul distribuie un articol folosind butonul pentru reţelele sociale aflat pe un website, acea reţea socială va înregistra activitatea utiliatorului, nu website-ul pe care se află butonul.
Ce tip de informaţii sunt stocate şi accesate prin intermediul cookie-urilor?
Cookie-urile păstrează informaţii într-un fişier text de mici dimensiuni, care permit unui website să recunoască un browser. Web-serverul va recunoaşte browserul, până când cookie-ul expiră sau este şters. Cookie-ul stochează informaţii importante, care îmbunătăţesc experienţa de navigare pe Internet, de exemplu:
setările limbii în care se doreşte accesarea unui site;
păstrarea unui utilizator logat în contul de webmail;
securitatea online banking;
păstrarea produselor în coşul de cumpărături.
De ce sunt cookie-urile importante pentru Internet?
Cookie-urile reprezintă punctul central al funcţionării eficiente a Internetului, ajutând la generarea unei experienţe de navigare prietenoase şi adaptată preferinţelor şi intereselor fiecărui utilizator.Refuzarea sau dezactivarea cookie-urilor poate face unele website-uri imposibil de folosit. Refuzarea sau dezactivarea cookie-urilor nu înseamna că utilizatorul nu va mai primi publicitate online – ci doar că aceasta nu va mai putea ţine cont de preferinţele şi interesele utilizatorului, evidenţiate prin comportamentul de navigare.
Exemple de întrebuinţări importante ale cookie-urilor (care nu necesită autentificarea unui utilizator prin intermediul unui cont):
conţinut şi servicii adaptate preferinţelor utilizatorului – categorii de ştiri, vreme, sport, hărţi, servicii publice şi guvernamentale, website-uri distractive şi servicii de turism;
oferte adaptate pe interesele utilizatorilor – reţinerea parolelor, preferinţelor de limbă (ex.: afişarea rezultatelor căutărilor în limba română)
reţinerea filtrelor de protecţie a copiilor privind conţinutul pe Internet (opţiuni family mode, funcţii de safe search);
măsurarea, optimizarea şi caracteristicile de analytics – cum ar fi: confirmarea unui anumit nivel de trafic pe un website, ce tip de conţinut este vizualizat şi modul cum un utilizator ajunge pe un website (ex. prin motoare de căutare, direct, din alte website-uri etc.). Deţinătorii website-urilor derulează aceste analize pentru a perfecţiona website-urile, în beneficiul utilizatorilor.
Securitate si probleme legate de confidenţialitate
Cookie-urile NU sunt viruşi! Ele folosesc formate tip plain text. Nu sunt alcătuite din bucăţi de cod, aşa că nu pot fi executate, nici nu pot rula în mod automat. În consecinţă, nu se pot duplica sau replica pe alte reţele pentru a rula sau a se replica din nou. Deoarece nu pot îndeplini aceste funcţii, nu pot fi considerate viruşi. Cookie-urile pot fi, totuşi, folosite pentru scopuri negative. Deoarece stochează informaţii despre preferinţele şi istoricul de navigare al utilizatorilor, atât pe un anume website cât şi pe alte website-uri, cookie-urile pot fi folosite ca o formă de Spyware. Multe produse anti-spyware sunt conştiente de acest fapt şi, în mod constant, marchează cookie-urile pentru a fi şterse, în cadrul procedurilor de ştergere/scanare anti-virus/anti-spyware. În general, browserele au integrate reglaje de confidenţialitate, care furnizează diferite nivele de acceptare a cookie-urilor, perioada de valabilitate şi ştergere automată după ce utilizatorul a vizitat un anumit site.
Alte aspecte de securitate legate de cookie-uri
Deoarece protecţia identităţii este foarte valoroasă şi reprezintă dreptul fiecărui utilizator de Internet, este indicat să se ştie ce eventuale probleme pot crea cookie-urile.
Pentru că prin intermediul lor se transmit în mod constant, în ambele sensuri, informaţii între browser şi website, dacă un atacator sau persoană neautorizată intervine în parcursul de transmitere a datelor, informaţiile conţinute de cookie pot fi interceptate. Deşi foarte rar, acest lucru se poate întâmpla dacă browserul se conectează la server folosind o reţea necriptată (ex.: o reţea WiFi nesecurizată).
Alte atacuri bazate pe cookie implică reglaje greşite ale cookie-urilor pe webservere. Dacă un website nu solicită browserului să folosească doar canale criptate, atacatorii pot folosi aceasta vulnerabilitate pentru a păcăli browserele în a trimite informaţii prin intermediul canalelor nesecurizate. Atacatorii utilizează apoi informaţiile cu scopul de a accesa neautorizat anumite site-uri.
Este foarte important ca utilizatorii să fie atenţi în alegerea metodei celei mai potrivite de protecţie a informaţiilor personale.