Proiectul ”România educată”, asumat de Guvernul României, propune schimbări uriașe în sistemul de educație și promite că până în 2030 procentul de elevi care vor avea rezultate scăzute la citire, matematică și științe va scădea de la 45% la 20%, iar cel puțin 40% din tinerii cu vârste între 30 și 34 de ani vor fi absolvenți de studii superioare.
Elemente-cheie ale viziunii pentru Educație sunt: investiții majore din fonduri europene; dezvoltarea educației timpurii; creșterea autonomiei școlilor; flexibilitate în trecerea elevilor spre liceele teoretice, vocaționale și profesionale; extinderea învățământului dual; bacalaureat care să ateste capacitatea absolvenților de a se descurca în societate și în viață.
Fostul ministru al Educației, Liviu Pop, a fost invitatul Mihaelei Olaru în emisiunea ”Prin tribunale ca prin viață” și a comentat obiectivele proiectului ”România educată”.
Acesta consideră că diferența dintre media de la clasă a unui elev și cea de la examenele naționale, reflectă pregătirea cadrelor didactice.
”Trebuie să formăm cadre didactice, înainte de a rescrie curriculum național, înainte de a face o standardizare a evaluării. Și s-a văzut, inclusiv în diferențele de note, ce a însemnat nota de la clasă și ce a însemnat nota de la Evaluarea Națională sau de la alte teste.
De acolo trebuie să începem. Să vedem și să facem o comparație între cât a avut copilul media și care a fost nota la Evaluarea Națională.
Este primul pas în a vedea cum evaluează fiecare profesor. Și să fie aceeași notă indiferent de școală și indiferent de unde se află acea școală pe teritoriul României.”
Liviu Pop a făcut și o declarație șocantă, pe care chiar a și exemplificat-o cu un caz real – un elev de nota 9 în România, în Franța este văzut ca făcând parte dintr-o clasă superioară:
”Avem un învățământ peste multe țări din Uniunea Europeană. Chiar azi am avut o discuție cu cineva care după terminarea clasei a opta a luat nota nouă și ceva la Evaluarea Națională și s-a stabilit în Franța, în Paris, iar acolo a dat un test la nivelul liceului și a fost trecut direct în clasa a 10 a.
Deci înseamnă că elevul care a luat 9 și ceva la Evaluarea Națională, în Franța este văzut într-o clasă superioară. Nu putem să aruncăm acum totul, că noi suntem slabi, am încercat să ținem pasul cu Uniunea Europeană”
[…] post Liviu Pop: ”Avem un învățământ peste multe țări din Uniunea Europeană” appeared first on A7TV – Trăiește […]