Înainte de Sărbători am stat de vorbă cu Flori Stoian, realizator și prezentator A7TV, antreprenor și ambasador al unei case de blănuri.
Flori Stoian este una dintre vedetele postului A7TV, realizator al emisiunilor Business la Superlativ, Buletin Economic și Ediție Specială.
Spune-ne, pentru început, cu ce te ocupi în prezent și ce faci în afara activităților ‘la vedere’ de la A7TV?
Dar ce nu fac?! Dincolo de A7TV, sunt imaginea unei case de blănuri, mă ocup de compania mea de consultanță în afaceri, dar și de o cunoscută revistă din România.
Altfel, încerc să îmi fac timp cât mai mult pentru mine.
Ai lucrat la începutul carierei în televiziune și la Money Channel.
Cât de mult te-a ajutat experiență asimilată atunci cu ceea ce faci acum sau mai bine zis – în ce privințe te-a ajutat?
Ohhh! The Money Channel este adevărata școală de televiziune prin care am trecut. Practic, locul în care m-am format profesional și unul dintre joburile mele de suflet! În și prin Money Channel mi-am conturat brandul personal și a fost televiziunea în care am putut realiza prima emisiune de fashion-business din România, 100% Fashion. Am fost înconjurată de profesioniști care m-au ajutat mult și le mulțumesc pentru asta!
Ești fondatoarea unei companii de consultanță. Ce te-a determinat să faci această mișcare? A fost dorința de a face ceva în plus în cariera ta sau ai vrut să devii Antreprenor?
Da, a fost prima scoală românească de gândire practică! Am selectat cele mai bune nume de pe piață de training și le-am reunit sub sloganul “Succesul se învață cu noi!”.
Sincer? Mi-am dorit să fac pasul către antreprenoriat și așa s-a întâmplat.
Nu știu dacă a fost următorul pas al carierei pentru că sunt antreprenor de cinci ani și în același timp colaborez cu A7TV și alte structuri de imagine.
Ce îți dorești de la această companie de consultanță? Unde îi vezi limita sau poate mai bine formulat: când vei fi tu mulțumită, chiar dacă, în general, noi oamenii, ajunși într-un punct anume – ne dorim și mai mult?
Compania a crescut și s-a transformat în companie de consultanță în afaceri pe segmentul de lifestyle.
Practic, crește afaceri, le pune diagnosticul și vine cu soluții de îmbunătățire.
Care este filosofia ta de viață pe care bănuim că o aplici în tot ceea ce faci? Ai vreun motto pe care îl respecți 100% sau anumite principii de la care nu te abați?
Succesul meu tine de acțiunile mele! Sunt perfecționistă; nu pot face lucrurile oricum. Toate proiectele în care mă implic trebuie să fie la Superlativ!
Cum a evoluat cariera ta? A fost un parcurs frumos, natural? Ai făcut totul așa cum ai simțit sau te-ai adaptat în funcție de situații?
Știi, cariera mea e ceva mai complexă! Lucrez în televiziune de peste zece ani, dar baza mea educațională este în economie.
Îmi place să cred că sunt un manager al carierei mele. A fost un parcurs greu! De mică am fost hotărâtă și am știut să îmi aleg nișa pe care să activez. Se pare că am avut antreprenoriatul în sânge.
Vorbesc despre nișă pentru că nu am ales partea comerciala din presa, am ales să cresc într-un mediu de succes, unde reputația era cuvântul de bază. Și am făcut bine, cred.
Astăzi mă bucur de credibilitate în mediul de business și nu numai.
Abordezi în emisiunile tale, sectorul afacerilor. Ești atrasă de acest domeniu, iți dorești să îl promovezi mai mult, vrei să scoți în prim plan oamenii valoroși sau e o combinație între toate?
Comunicare în afaceri – așa scrie pe diploma mea de masterat.
Business la Superlativ simt că mi se potrivește foarte bine! Este o emisiune care se bucură de succes și care prezintă profilul celor mai importanți antreprenori din România și nu numai.
Afacerile au nevoie de comunicare, au nevoie de întrebări și publicul are nevoie de răspunsuri.
Cunosc afaceri de la debut și aplaud când văd nivelul la care au crescut.
Sunt mulți oameni valoroși în mediul de business care susțin economia națională. Deci, facem un bine comun societății românești. Cred că te-ai convins că sunt extrem de atrasă de acest domeniu.
Ce presupune realizarea unei emisiuni? Cât de mult te pregătești? Ce etape parcurgi sau cum le realizezi tu? Realizarea unei emisiuni presupune etape și multa muncă.
Înseamnă alegerea subiectului, documentare, alegerea invitatului potrivit, filmare, premontaj, montaj, difuzare și o audiență cât mai bună! Nu e pentru toată lumea aceasta profesie, ai nevoie de multe abilități- background, poate aspect fizic, rezistență la stres, dicție și flexibilitate în funcție de personalitățile oamenilor pe care îi întâlnești.
Mulți realizatori de emisiuni, afirma că tiparul acestora este dat de ceea ce cer oamenii. Este adevărat, este fals? Care este opinia ta vizavi de acest subiect?
Probabil de referi la emisiunile de tabloid, în care calitatea conținutului e aproape de zero și personajele invitate se doresc a fi vedete.
Din perspectiva unui telespectator, iți spun că este greșit. Publicul primește ce îi dai.
Din perspectiva managementului și iar mă întorc la afaceri, pot înțelege viziunea – audiența mare cu personaje ieftine și investiții mici.
Din fericire, eu lucrez într-un mediu în care nu mi se dictează subiectele pe care le abordez în emisiune, iar la A7TV, facem televiziune cum rar se mai face; calitatea editoriala este factorul cheie.
Pe lângă business, ești atrasă, poate, și mai mult – de modă.
Pasiunea legată de modă vine din copilărie, a venit odată cu vârsta, ți-a fost insuflată?
Moda face parte din ADN-ul meu! Am ajuns la această concluzie, în repetate rânduri. Eu sunt atrasă de industria de fashion, de banii investiți în moda internațională, de evoluția unor case și mai puțin de ce poarta așa-numiții influenceri.
Moda a fost baza carierei mele. Am crescut cu ea. Familia m-a direcționat către o cariera în modelling și de aici drumul a continuat și se pare că nu se va opri prea curând!
Cum se împacă business-ul cu moda?
Sunt într-un parteneriat perfect! Și în viață mea profesionala și în afacerile din fashion și mă uit chiar și la antreprenori – se îmbracă bine!
Care sunt, din punctul tău de vedere, calitățile pe care trebuie să le aibă o femeie în România pentru a reuși în cariera?
Ce ai observat că au în comun femeile de succes invitate în cadrul emisiunilor tale?
Sunt voci care spun că dacă o femeie e frumoasă, ea va reuși! Eu spun că e greșit! Nu ne ghidăm acum după femeile breloc.
Nu are rost să dezvolt acest subiect, dar revin și spun că o femeie care e și frumoasa și deșteaptă e nevoită să muncească triplu pentru a nu fi confundată cu stereotipul de mai sus.
Revenind la întrebare, o femeie trebuie să fie educată, ambițioasă și cu principii!
Cum percepi, din experiența ta de până acum, evoluția femeii de business în România? Dar moda? Cum ți se pare că a evoluat?
Mediul de business românesc e în creștere și asta e foarte bine! Tot mai multe femei aleg calea antreprenoriatului și dau dovadă de curaj- lumea de business nu e simplă; e o provocare în fiecare clipa! Moda e cel mai bun exemplu de business! Consumerismul din fashion nu cred că are rival! Cât despre trenduri, ele apar și dispar.
Care sunt cele mai importante lucruri reținute de la invitații tăi? Există ceva deosebit care ți-a rămas întipărit în minte?
Modestia! Cei mai valoroși oameni pe care i-am întâlnit au fost modești, deși dacă privești către conturile lor… Până la urmă, e firesc! Când le ai pe toate, nu mai vrei să demonstrezi nimic lumii! Iar cei extrem de ocupați nu au cont de facebook. Unde să-și posteze bunurile?
Care a fost cel mai frumos lucru de care ai avut parte pe plan profesional până în momentul de față?
Le-aș numi momente! Când mi-am urmărit prima emisiune pe tv și când am devenit ambasadorul acelei case de blănuri. Cumva sunt întâmplări de suflet!
Sunt multe persoane în jurul meu care spun că sunt prea rațională. Eu spun că sunt destul de emoțională!
Bănuim că drumul frumoasei tale cariere nu a fost presărat doar cu plusuri.
Care au fost cele mai delicate probleme cu care te-ai intersectat până în momentul de fata și cum le-ai depășit?
Au fost momente când m-am întrebat: către ce etapă să mă îndrept? Unde să îmi canalizez energia? Altfel, nu pot spune că m-am lovit de probleme prea delicate, pentru că am o gândire în avans care m-a ajutat de mică să anticipez situațiile dificile și să le gestionez bine! Și am avut mereu un mentor bun – pe tata.
Care este definiția femeii frumoase din punctul tău de vedere?
Femeia frumoasă? Înalta, suplă. educată și cu personalitate. Nu există doar frumusețea fizică. E un mix.
Ești și ambasador al unei case de blănuri! Ce ne poți spune despre această frumoasă colaborare cu renumitul brand de lux?
Este o companie internațională, cu originea în Kastoria, Grecia. Este o afacere de familie, cu o tradiție de peste 150 de ani.
Colaborarea noastră a început în 2014 și acum simt că fac parte din această familie.
Anul trecut am organizat împreună un eveniment care s-a bucurat de un succes poate mai mare decât cel anticipat!
În afara stilului vestimentar impus într-o oarecare măsură de aparițiile TV, care este stilul tău uzual?
Stilul meu este eclectic! Combin multe stiluri, dar mă regăsesc cel mai bine în chic-street!
Ce reprezintă moda pentru Flori Stoian și dacă ai designeri de modă din afară pe care îi admiri în mod deosebit?
Cum spuneam mai sus, moda înseamnă mult pentru mine! Uneori, chiar greu să exprim feeling-ul! Sunt mulți designeri, ai zis bine!
Apreciez personalitatea designerului din spatele casei în egala măsură cu eticheta în sine! Marc Jacobs e făcut pentru fashion!
Îmi plac și gemenii DSQUARED, Zac Posen, Alexander Wang și să nu uitam de Karl Lagerfeld! E greu să alcătuiesc un top 5. Dar și în Romania, avem designeri foarte buni!
Știm de asemenea, că dragostea pentru modă s-a concretizat cu ceva timp în urma cu realizarea unor piese vestimentare. Ce ne poți spune despre acest lucru și de ce nu avem astăzi o continuitate?
Da, am vrut să mă regăsesc și m-am întors la moda, printr-o colecție lansată în 2013. Și acum mai port câteva piese! Nu am avut timp să mă dedic unui business în modă, dar vă pregătesc o surpriza!
Urmărești ce se întâmplă în industria modei, urmărești tendințele, ești de acord cu ele?
Urmăresc business of fashion! Și câțiva bloggers internaționali.
De exemplu, îmi place mult stilul Oliviei Palermo! Cu tendințele trebuie să te și potrivești! Iar dacă nu te potrivești cu ele, trebuie să fii sincer cu tine și să adopți ceea ce iți vine bine!
Cu siguranță nu ne putem imagina că zilele tale sunt identice, dar cum arată o zi obișnuită din viață ta?
Sunt matinală! Mă trezesc la 6.30, dar ies din casă pe la ora 13. Îmi place să mă trezesc în tihna, cu muzică pe fundal, micul meu dejun format dintr-un grapefruit, o cafea buna și un pahar mare cu apa plata.
Citesc presa de business, mailuri, pregătesc textele de emisiune și începe ritualul de aranjare pentru filmări.
Ajung la redacție, încep filmările, mai stau de vorbă cu echipa și apoi mă îndrept către casa. Peste masa de prânz sar des, așa că prima masă mai importantă și singura este pe la ora 18.
Dacă energia îmi permite, ies la alergat în parc sau la o plimbare pe străzile centrale ale Bucureștiului. Ies în oraș și și mă întorc în casa în jur de ora 22. Mai citesc puțin și adorm în jur de ora 23.40.
Care este cea mai mare dorință a lui Flori Stoian în momentul de față?
Cea mai și cea mai mare dorință actuală este să își mărească doza de timp liber.
Ce nu iți lipsește niciodată din geanta de mână?
Gențile mele sunt extreme de încăpătoare! Telefonul, portfardul, portofelul, agenda, pixul, încărcătorul și parfumul.
Cum ți-ar plăcea să te vezi peste 10 ani?
Tânără și energică. Glumesc! Echilibrată! Din toate punctele de vedere!
Planuri de viitor, proiecte? Ce ne poți spune despre aceste lucruri?
Eu zic să mă urmăriți! Veți avea multe surprize!
Unde pot fi la curent cei care ar dori să te urmărească pe tine, emisiunile tale și tot ceea ce faci?
Pe contul meu oficial de Instagram @flori__stoian, pagina de facebook, și pe A7TV.
Postul nostru de televiziune este disponibil și în rețelele de cablu RCS-RDS, în Brașov și Mureș, în rețeaua Orange TV, nu doar în mediul online.