8.5 C
București
marți, 29 noiembrie 2022
Acasă Articole Noutăți Fenomenul ”greenwashing”, mit sau realitate?

Fenomenul ”greenwashing”, mit sau realitate?

Fenomenul ”greenwashing”, mit sau realitate? De ani de zile, întreaga omenire vorbește despre o eventuală apocalipsă ecologică dacă nu devenim cu toții verzi și cumpărăm produse ecologice. Este totuși acest fenomen și o motivație ascunsă pentru a vinde diverse produse? Cu siguranță toți ne dorim să ajutăm planeta. Cum o putem face fără să cădem în capcana exagerării?

Ce este fenomenul ”greenwashing”?

Greenwashing-ul sau dezinformarea ecologică este un fenomen despre care se vorbește destul de puțin. Însă acesta a luat amploare în ultimii ani, dată fiind dorința crescută a consumatorilor pentru produse ecologice.

Conform Oxford English Dictionary, greenwashing reprezintă o acțiune de dezinformare menită să-i creeze unei organizații imaginea că ar fi responsabilă față de mediu, folosind elemente false sau irelevante.

Când a apărut acest fenomen?

Termenul a apărut în anii 1960, când industria hotelieră a conceput unul dintre cele mai flagrante exemple de greenwashing. Ei au plasat afișe în camerele de hotel în care le cere oaspeților să-și refolosească prosoapele pentru a salva mediul. Hotelurile s-au bucurat de avantajul costurilor mai mici de spălătorie.

Ce amploare a luat fenomenul astăzi?

Companiile s-au angajat în spălarea verde prin comunicate de presă și reclame care își prezintă eforturile de energie curată sau de reducere a poluării. În realitate, este posibil ca compania să nu își ia un angajament semnificativ față de inițiativele ecologice. Pe scurt, companiile care fac afirmații nefondate că produsele lor sunt sigure pentru mediu sau oferă beneficii ecologice sunt implicate în spălarea ecologică.

Produsele care sunt de fapt ecologice pot beneficia de marketing ecologic. Acesta evidențiază beneficiile ecologice ale produsului și ale companiei care îl produc. Cu toate acestea, dacă activitățile de marketing ecologic ale unei companii sunt considerate false, compania poate fi acuzată de spălare ecologică. Ea poate fi lovită de penalități, presă proastă și daune reputației.

Cum ne dăm seama că un produs nu face parte din cele eco?

Un bun exemplu este prezentarea unui produs cu expresii pozitive. Toutși fără a fi definite de o serie de parametrii specifici. Există o serie de cuvinte utilizate în campaniile de promovare pe care fiecare dintre noi le-am întâlnit cu siguranță în mod frecvent: eco-friendly, natural, non-toxic, green, eficient energetic, zero carbon, low carbon, reciclabil etc.

Potrivit unor date globale, industria de automobile și cea de servicii publice recurg cel mai des la îmbunătățirea imaginii prin utilizarea acestor expresii.







ULTIMELE ARTICOLE

Ce înseamnă dietă low carb?

Ce înseamnă dietă low carb? Este dieta o idee bună? Ea poate genera un stil de viață sănătos, nu doar prin a slăbi, ci...

Ceaiul de sunătoare ar putea fi inamicul depresiei

Ceaiul de sunătoare ar putea fi inamicul depresiei. Acesta ar avea proprietăți care ajută creierul să se relaxeze și să se calmeze, invitând la...

Mă părăsește dacă nu pot avea copii!

Mă amenință că mă părăsește pentru că nu pot avea copii! Ce pot să fac? Este o frază care din nefericire o auzim din ce...

Statistică îngrijorătoare pe piața sh auto din România

Statistică îngrijorătoare pe piața sh auto din România. 1 din 5 mașini au kilometrajul modificat, ceea ce confirmă anxietatea multor potențiali cumpărători. Sinceritatea nu...
[instagram-feed num=6 cols=6 showfollow=false]