Elevii de la Liceul Tehnologic ”Gheorghe Asachi” din București sunt în pragul disperării după ce un procent covârșitor dintre aceștia a fost lăsat corigent de profesoara de matematică, motiv pentru care tinerilor nu li s-a permis să se poată înscrie la examenul de bacalaureat: într-una din clase, din 22 de elevi, doar 2 au promovat.
Părinți și elevi, deopotrivă, au intrat, în direct, în legătură telefonică și au povestit, în emisiunea CONECTAT by Ani Crețu, nedreptățile la care au fost supuși, în mod special de când a început școala online, dar și înainte.
Aceștia susțin că profesoara nu a intrat la ore, le-a dat note foarte mici, pe nedrept, și, mai mult decât atât, nu le-a predat mare parte din materia pentru examenul de bacalaureat, preferând, în schimb, să le dea să lucreze individual modele de teste pentru BAC, în timp record, care conțineau materie nepredată și neexplicată la clasă.
”În pandemie, mai mult de jumătate din materia de clasa a XII- a pentru BAC, nu s-a predat.”, a spus Mike Vlahopol, părinte al cărui copil a fost lăsat corigent.
Acesta susține chiar că un test, corectat de doamna profesoară de matematică, în care băiatul lui a luat 6 (notă netrecută în catalog), recorectat de către un alt profesor, din afara liceului, a valorat nota 8.
Fostul inspector general școlar al Municipiului București, profesorul Florin Lixandru, a criticat dur conducerea liceului și pe profesoara de matematică și a oferit părinților soluția salvatoare, dar și pașii pe care părinții și elevii ar trebui să îi urmeze.
”Când dintr-o clasă, doi sau trei sunt promovați, iar restul sunt corigenți, avem o problemă cu tine ca profesor, ce ai făcut tu, ca profesor, în acești patru ani ca acești copii să poată să fie capabili să participe, nu neapărat să promoveze, dar să participe la un examen național?
Care este rolul tău, care este aportul tău?! Mă întreb ce s-a întâmplat în perioada acestui an școlar de când cursurile au fost desfășurate în format online și până în prezent.
Ce a făcut conducerea acestei unități de învățământ. Este foarte interesant sa urmărim evoluția acestor copii și în anii de liceu.
Dacă, într-adevăr, ei au fost în situație de corigenta și în clasele a noua, a zecea, a unsprezecea sau ne-am trezit cu această stare de corigenta doar acum în clasa a douăsprezecea.
Sunt directori de școală care se tem de examene. Se tem să își lase elevii să susțină aceste examene ca nu cumva școala să fie trasă în jos, sa fie un procent slab de promovabilitate. Dar nu facem altceva decât să ascundem gunoiul sub preș, nu așa se procedează.
Un director adevărat lasă copii să meargă, îi susține să meargă în examen și vedem care este adevărata valoare; și cu această ocazie evaluezi atât absolvenții, cât și profesorii, prestația profesorilor la clasă, pentru că, practic, acele rezultate de la examenele de bacalaureat reflectă și modul în care profesorii care au predat acele discipline s-au implicat în cursul celor 2-3-4 ani în care au lucrat cu acești elevi.
Părinții pot solicita informații conducerii unității de învățământ, dacă aceasta nu dă informațiile necesare, părinții se pot adresa forurilor ierarhic superioare, începând cu Inspectoratul Școlar al Municipiului București și, dacă nici Inspectoratul nu face ce trebuie făcut, aceștia pot merge la minister.
Cu siguranță, în urma verificărilor care se vor efectua, pentru că orice sesizare trebuie rezolvată și trebuie să se dea un răspuns, cu siguranță în cadrul acestor cercetări se va verifica și modul în care orele au fost sau nu făcute de doamna profesoară. Totul se poate verifica. Numai să existe voință”
Reprezentanții inspectoratului, contactați de redacția emisiunii ”Conectat” au promis susținerea emoțională a copiilor și reevaluarea acestora pentru a avea șansa să intre în sesiunea de bacalaureat.
Cum va sta situația în realitate, doar timpul va demonstra. Dacă și tu ai fost sau încă ești într-o situație similară, lasă experiența ta în comentarii.