luni, aprilie 15, 2024
Acasă Articole Social Elemente de comunicare (partea întâi)

Elemente de comunicare (partea întâi)

Elemente de comunicare. Gary Johns, specializat în comportament organizaţional, preia un sondaj de la Families and Work Institute, din care rezultă că factorul principal care a influenţat decizia subiecţilor în a se angaja la o anumită firmă a fost comunicarea deschisă.

Alţi factori care au contribuit la aprecierea comunicării au fost:

  • competiţia generală;
  • specializarea activităţii;
  • ritmul crescut al schimbărilor organizaţionale.

Importanţa comunicării a fost pusă în lumină şi de analiza modului în care membrii organizaţiei îşi petrec timpul la serviciu. „Studii amănunţite asupra muncitorilor productivi arată că ei participă de la 16 până la 46 de episoade de comunicare pe oră. Chiar şi cifra inferioară – 16 – arată prezenţa unui episod de comunicare la fiecare patru minute. Urcând pe cale ierarhică, timpul destinat comunicării este din ce în ce mai mare. Pentru supraveghetorii direcţi ai posturilor de producţie, studiile arată că între 20% şi 50% din timpul de lucru este consumat de comunicarea verbală. Când se adaugă şi comunicările în scris, cifrele cresc la 29%, respectiv 64%.

La nivelul managerial mediu şi la cel superior se constată că între 66% şi 89% din timpul managerilor se consumă în comunicări – discuţii faţă în faţă şi la telefon. Din moment ce aceste cifre exclud alte forme de comunicare – cum ar fi citirea şi scrierea scrisorilor, a notelor şi a rapoartelor – este evident că obligaţia de a comunica este conţinutul aproape exclusiv al muncii multor posturi manageriale. De exemplu, într-un an, preşedintele de la Honda a ţinut 99 de discursuri angajaţilor săi pe tema necesităţii de a excela în cursa pentru reducerea emanaţiilor de gaze la eşapament.”

Elementele comunicării

Elementele care stau la baza unui proces de comunicare sunt următoarele:

-Emiţător

-Receptor

-Mesaj

-Canal de comunicare

-Codificare

-Decodificare

-Feed – back

Comunicarea implică întotdeauna un emiţător şi un receptor, indiferent de numărul de persoane implicate în această activitate.

ULTIMELE ARTICOLE

Coada calului – planta cu proprietăți uimitoare

Coada calului este o plantă medicinală cu numeroase proprietăți uimitoare. Este folosită de secole pentru tratarea diverselor afecțiuni precum infecțiile tractului urinar, calculii renali,...

Ce să faci dacă te întâlnești cu ursul?

Întâlnirea cu un urs în sălbăticie poate fi o experiență înfricoșătoare și periculoasă. Există câțiva pași pe care îi poți urma pentru a-ți crește...

Creștinii și frica de moarte

Frica de moarte a fost una dintre cele mai fundamentale temeri umane de-a lungul istoriei. Pentru mulți, credința religioasă a oferit un refugiu împotriva...

Case de marcat portabile potrivite pentru fiecare afacere

Vânzările și evidența fiscală a unei firme care desfășoară activități comerciale au nevoie de un suport tehnologic de calitate. Alegerea unei case de marcat...