Acasă Editoriale Educație Educația Mont...

Educația Montessori la grupa de vârstă 3-6 ani

Educația Montessori la grupa de vârstă 3-6 ani. Pe la aproximativ 3 ani, copiii din clasa (1-3 ani), merg în grupa de vârstă 3-6 ani, numită și Casa copiilor. Aici ei primesc sprijinul potrivit pentru a gândi singuri și pentru a face activități în mod independent. Copiii învață să respecte pe cei din jur și munca lor. Ei pot să conducă procesul de educare, prin alegeri libere din nenumăratele activități și materiale pe care le au la dispoziție. Educatorul pregătește cu atenție un mediu, special gândit pentru vârstele copiilor.

Casa copiilor se bazează pe următoarele principii:

1. Vârste variate

În sistemul clasic de educație, copiii sunt încadrați pe vârste în clase. Este singurul loc din lumea aceasta unde oamenii sunt puși să stea împreună doar dacă au aceeași vârstă. Însă realitatea și viața de adult ne arată, că oamenii lucrează, muncesc și colaborează indiferent de vârstă. În orice domeniu de activitate este nevoie de înțelepciunea celor mai în vârstă, de experiența lor de viață, dar și de entuziasmul celor tineri. Astfel că, o clasă Montessori încearcă să copieze modelul acesta. Copiii mici sunt inspirați de cei mari. Zi de zi, prin observare, ei învață de la cei mai mari. Aceștia își oferă ajutorul și sprijinul, în felul acesta își confirmă cunoștințele. Astfel se construiește o atmosferă de colaborare și cooperare între membrii comunității. Zi de zi se consolidează relații și cunoștințe.

2. Actități alese în mod liber și spontan

Educatorul are grijă să-i ofere activități de explorare a limbajului, a numerelor, activități de viață practică și senzoriale. După ce copilul a luat contact cu materialele și diferite activități, el este liber să aleagă să le repete ori de câte ori dorește. În felul acesta se formează niște abilități și deprinderi educaționale. Repetiția le consolidează. În fiecare zi, copiii trebuie să ia mai multe decizii: “Eu astăzi cu ce lucrez? Câte activități voi alege? După ce termin activitatea aceasta, ce altceva să mai fac?” În felul acesta, încă de la o vârsta fragedă, copilul învață independența, învață să ia decizii, învață să se simtă comfortabil cu deciziile pe care le ia.

3. Ritm natural de dezvoltare

Educatorul îndrumă fiecare copil în parte să se dezvolte în ritmul lui natural. Pe lângă studiul limbajului și matematicii, copiii fac pași în muzică, geografie, artă, știință, botanică și zoologie. Copiii în vârstă de 6 ani, care trec printr-o grădiniță Montessori, sunt doritori să descopere și mai multe lucruri despre universul din jurul lor; au poftă de viață; se vede o curiozitate specifică în privirea lor; zâmbesc mult; pun întrebări bune și nu tocmai confortabile pentru adulți; sunt respectuoși. Toate lucrurile acestea frumoase reprezintă pași concreți în crearea și dezvoltarea inteligenței emoționale.

Articol scris de Ciprian Piciorang

ULTIMELE ARTICOLE

Cum să abordezi clienții ...

Perioada sărbătorilor e...

Rolul familiei în planul ...

Familia ocupă un loc cent...

Istoria Zilei Recunoștinț...

Ziua Recunoștinței (Thank...

Povestea cutremurătoare a...

La doar 14 ani, Mihai fum...