Educația Montessori – Grupa de vârstă 6-12 ani (continuare)

1
275

Dacă în primii 6 ani, copiii și-au construit personalitatea, acum ei sunt interesați să descopere și să cunoască lumea înconjurătoare: ceea ce pot atinge și vedea, dar mai ales vor să cunoască istoria, științele etc. Ei sunt într-o perioadă cu mare pasiune pentru studiu. Cât de mult pot învăța copiii la această vârstă? Nu există limită… Copiii sunt interesați să înțeleagă convețiile, regulile și normele care conduc diverse comunități.

Independența morală

Într-o clasă Montessori, școlarii decid ce fel de clasă doresc să aibă. Ei experimentează ideile la nivel practic. Sunt reguli pentru copii, dar construite chiar de ei. Ei doresc ca școala și clasa lor să fie un loc sigur, fericit, un loc cunde pot învăța serios și liniștit. Pentru realizarea acestor ținte este nevoie de reguli și coordonate care fac acest mediu posibil. Școlarii sunt preocupați de bunăstarea lor dar și a colegilor. Atunci când apar diverse situații sau conflicte, se dicută rezolvarea lor făcând apel la regulamentul clasei. Ei îl respectă pentru că este făcut de ei.

Zi de zi se creează relații și echipe de lucru. Ei descoperă că împreună pot realiza lucruri frumoase și multe. Ei pot lucra și progresa acționând cu bunătate și compasiune. În această comunitate libertatea și independența sunt foarte importante. Atâta timp cât copilul învață, progresează și se dezvoltă, nu deranjează concentrarea colegilor, poate lucra liber și independent.

Sala de clasă

Școlarii își desfășoară activitățile într-un mediu special pregătit și gândit pentru nevoile și caracteristicile specifice acestei vârste (6-12 ani). Clasa este plăcută, oferă inspirații și oportunități copiilor de a descoperi lumea și universul. În clasă sunt materiale din toate ariile curriculare destinate dezvoltării lor. Acestea reprezintă un spijin în dobândirea independenței copiilor practic, social și educațional.

Învățătorul are menirea de a prezenta școlarilor lecții și cum să folosească materialele din clasă. Învățătorul îi conectează pe elevi cu mediul pregătit, astfel copiii pot explora materialele educaționale în mod liber și independent. Prezentările sunt scurte, lucrul individual sau în grup este partea cea mai importantă, care durează cel mai mult.

Atunci când materialele sau cărțile din clasă sunt insuficiente pentru explorarea elevilor, ei merg în mediul exterior de lângă școală, sau chiar în societate pentru a vizita magazine, muzee, florării etc.

1 COMENTARIU

Comments are closed.