Fostul ministru al Educației, Ecaterina Andronescu, a dezvăluit, în emisiunea ”La zi” cu Flori Stoian, care este principala cauză pentru care rata abandonului școlar este atât de mare în România: vina este a directorilor de școli.
”Sunt mulți elevi de liceu care au rămas înmatriculați, dar ei sunt plecați din țară cu părinții lor. Și, din păcate, directorii de școală, pentru a avea o finanțare mai bună, pentru că finanțarea este per-capita și contează foarte mult numărul de elevi înmatriculați, la resursele pe care școala le primește, nu îi scot din evidențele școlare.
În 2019 m-am confruntat și eu cu această situație, mai ales la evaluarea națională, unde am constatat 42.000 de suflete față de ceea ce aveam înmatriculați, ceea ce, fără îndoială, a fost un șoc pentru mine.
Mergând pe firul lucrurilor, acest lucru l-am constatat. Acum ministerul dispune de un proiect de administrare digitalizată a sistemului de învățământ și sper, ca prin această digitalizare a administrării, să nu mai ajungem în situația de a avea elevi înscriși, pe care îi raportăm.
Cumplit pentru noi ca țară la absenteism și la abandon școlar. De aceea, România înregistrează o cifră uriașa a abandonului școlar”, a spus fostul ministru.
Dar oricât de mult este criticat sistemul de educație, mai ales organizarea sa în pandemie, există și vești bune, aduse la A7TV de către Grigore Piroșcă, Decan al Facultății de Economie – ASE.
”Se pare că procentul de promovabilitate la examene a crescut în criza sanitară, iar cercetători sociologi din Franța și Germania au făcut studii pentru a afla care este motivul.
Și noi profesorii am fost tot în linia întâi și ne-am străduit să transferam și competențele, și bagajul de cunoștințe. Se pare că tinerii și-au dezvoltat singuri, ca un anticorp, aproximativ 3-4 competențe pe care nimeni nu le-a luat în calcul și ele sunt legate de felul în care tinerii și-au gestionat singuri autonomia, și-au dat seama că, în ciuda faptului că sunt inter-relaționați pe diferite rețele de socializare și internet, sunt totuși singuri la ei acasă și nimeni nu poate să le dea pachețel, bani, un caiet pentru teme și s-au descurcat singuri.
În al doilea rând, au încercat să-și găsească singuri motivația, în contextul în care știrile, ați văzut, de la o săptămână la alta anunțau: paturi insuficiente la terapie intensiva, nu știa nimeni ce se întâmplă și de ce să mai înveți, ei, cumva, s-au refugiat într-o motivație pe care și-au găsit-o singuri, și nu în ultima instanță, au dat dovadă de o creștere a gândirii adaptative și de o creștere a managementului incertitudinii pentru că am învățat că viața are specifică incertitudinea și nu știi ce îți aduce viitorul, dar în contextul pandemiei, în care efectiv nu știam ce facem în acest semestru, ce facem săptămâna aceasta, ne izolam, închidem, ei s-au descurcat și în baza acestor 3-4 competențe, au explicat niște performanțe la învățătură ușor mai bune”
[…] post Ecaterina Andronescu: Pentru a primi finanțare, directorii de școli nu scot din evidență elevii … appeared first on A7TV – Trăiește […]