Veștile bune vin și pe calea ferată. Astfel, începând cu luna iunie 2024, trenurile vor circula pe cea mai veche cale ferata de la noi din țara. Lina București Nord – Giurgiu.
Informația am primit-o, în cadrul emisiunii Substanțial, de la Ștefan Roșeanu, președintele Autorității de Reforma Feroviară. Acesta este omul care are pe suflet readucerea la viată a întregului sistem de cale ferata din România. Sistem, aparent abandonat de mult ani, de mai toți dregătorii care au trecut, vremelnic, pe la Palatul Victoria.
Așadar, după mai bine de 19 ani de la căderea podului de la Grădiștea, pod care traversează râul Argeș, s-a reușit construirea totală a unui nou pod. Modern, la cele mai înalte standarde. După o perioadă extrem de complexă, partea de proiectare si de execuție, podul este gata. Iar zilele trecute au avut loc o serie de teste în sarcină. Mai precis traversarea podului de către o garnitură cu două locomotive și 7 vagoane încărcate, fiecare, cu câte 80 de tone de piatră spartă. Lungimea acestui tren fiind de 133 metri.
Odată cu finalizarea testelor si cu toate reperele tehnice de semnalizare puse la punct, primele trenuri de călători vor începe să circule pe relația București Nord – Giurgiu și retur. În primă instanță, rame ușoare, tip Săgeata Albastră. Până când, toate segmentele cu probleme ale liniei ferate dintre București si Giurgiu vor fi reparate. Pe raza localității Daia, având in vedere cei aproape 20 de ani de neutilizare și abandon, terasamentul caii de rulare a cedat. Iar trenurile clasice, cele compuse din locomotivă și vagoane, nu pot trece prin aceasta zona datorită greutății lor.
Linia București Nord – Giurgiu va fi electrificată.
O alta veste buna, linia București Nord – Giurgiu va fi electrificată. Conform Președintelui ARF, imediat după reintroducerea în circulație a liniei, va demara și proiectul de electrificare a aceste secții. Mai precis, încă din zona liniei de centura a Municipiului București, pe tot semi-inelul sudic, până la Giurgiu, linia de tren va fi electrificată.
Astfel după reparațiile necesare, electrificarea liniei și aducerea acesteia in parametrii tehnici optimi, trenurile vor parcurge distanta București Nord – Giurgiu într-un timp mult mai scurt decât in prezent.
Iar ca lucrurile să fie ca la carte, cea mai veche Gară din Romania, Gara Comana, a fost reabilitată și adusă la nivelul unei Euro – gări. Având astfel toate elementele necesare unei gări moderne. Vechea clădire a gării a fost înlocuită cu una complet nouă. Gara dispune acum de trei linii, cu două peroane de câte 300 de metri fiecare, tabelă electronică de informații, panouri fonoabsorbante. Totul pentru a oferi publicului călător tot confortul necesar.