Dacă promisiuni am tot primit incă din 2004, de pe vremea Autostrazii Bechtel, drum care nici astăzi nu este terminat, iată că, la 20 de ani mai tarziu, sunt sanse ca România să aibă parte de o infrasturctură modernă.
Prezent in emisiunea moderată de Adrian Călin, Substanțial, Secretarul de Stat din cadrul Ministerului Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, a detaliat stadiile în care se afla marile proiecte de infrastructură.
Autostrada A0
Așadar, in cazul A0, centura Capitalei la profil de autostradă, avem șanse reale ca din Decembrie 2024 să circulăm pe tot semi-inelul sudic, de la A2 pana la A1, pe autostradă. Asta dacă Aktor, firma grecească angrenată în construirea lotului care face conexiunea cu A1, se mobilizează si dă dovadă de seriozitate. Cât despre semi-inelul nordic, mai trebuie să așteptăm incă vreo doi ani. Acolo, incă sunt loturi care sunt in faza de proiectare.
Autostrada A1 – București – Sibiu
Insă, cea mai așteptată autostradă este drumul de mare viteză dintre Pitești si Sibiu. Șoseua care va traversa munții paralel cu valea Oltului. În cele mai optimiste șcenarii vom circula pe ea, undeva în orizontul anului 2028. Loturile 2 și 3 sunt extrem de complicate, arată Ionel Scrioșteanu. Sunt opere de arta, cu pasaje, viaducte, tuneluri și poduri, iar execuția lor este extrem de greoaie.
Autostrada A7
Vești bune, vin, insă din zona Autostrazii Moldovei, denumita A7. Aici, in acest moment, se lucrează simultan pe toate loturile, explică secretarul de Stat. Iar daca toți constructorii se vor ține de treabă, în 2026, din București vom putea merge pana in Pașcani, direct pe autostradă, scăpând de coșmarul drumului național DN2A.
Drumul Expres Craiova – Pitești
Potrivit lui Scrioșteanu, Drumul Expres Craiova – Pitești este in grafic. Într-un an, dacă lucrurile se desfășoară conform planului, se va putea circula pe întrega șosea. Astfel drumul Craiova – București, putand fi parcurs, integral, în 2 ore și jumătate.
Alte șantiere în lucru
La nivelul țări mai sunt și alte șantiere aflate in lucru, respectiv A8 – autostrada Unirii, A3 – intre Oradea și Cluj, si A13 – intre Sibiu și Făgăraș.
Cu puțină speranță, in 10 ani, România va putea intra pe lista țărilor civilizate, cu aproape 2000 de km de drumuri de mare viteză.
Sursa – https://www.youtube.com/watch?v=-ml-ANqzl88