miercuri, februarie 28, 2024
Acasă Editoriale Familie Dicționar de termeni SEO – partea a doua: de la G...

Dicționar de termeni SEO – partea a doua: de la G la Z

Am revenit cu partea a doua din dicționarul de termeni și sintagme SEO.

G
• Google My Business – platforma in care firmele pot introduce informații pentru a apărea în rezultatele căutării, în pachetele de hărți, căutările de locație etc.

• Google Rankbrain – program de inteligență artificială folosit de Google pentru a tria rezultatele de căutare.

• Google Search Console – tool adresat proprietarilor de site-uri, prin intermediul căruia site-ul poate fi evaluat din punct de vedere tehnic și calitativ.

H
• Heading – este o etichetă HTML ce scoate în evidență elementele importante ale conținutului existent într-o pagină.

• Hosting – spațiul de pe un server, alocat gazduirii fișierelor unui website.

• HTML – este un acronim pentru Hypertext Markup Language și se referă la modul în care este scris un website.

• HTTP – acronim pentru Hyper Text Transfer Protocol, care reprezinta mijlocul prin care datele sunt transferate de la locația serverului la un browser activ.

• Hyperlink – este un link HTML care atunci când este accesat deschide o altă pagină web.

I
• Index – este baza de date a motorului de căutare

• Indexare – acțiunea de includere a site-urilor (link-uri, continut, meta-uri, cuvinte-cheie, backlinks etc.) în baza de date a motoarelor de căutare.

J
• Javascript – este un limbaj de programare de tip script cu obiecte, care operează mai multe sisteme de operare.

K
• Keyword -termen folosit pentru a căuta informații în cadrul motoarelor de căutare, cu referire la un anumit subiect.

• KPI – acronimul sintagmei Key Performance Indicator, ce reflectă elemente operaționale privitoare la modul în care se desfășoară activitatea unei companii și performanța în atingerea rezultatelor dorite.

L
• Landing Page – este pagina pe care ajunge utilizatorul după ce dă click pe un link aflat în rezultatele unui motor de căutare.

• Link Building – atragerea de link-uri către un site sau o pagina web.

• Link – reprezintă referința către un document sau către o parte a unui document, către un website, ce permite navigarea de la o pagină la alta.

M
• Meta descriere – textul pe care motoarele de căutare îl afișează în SERP pentru un anumit rezultat.

• Meta tag – tag HTML plasat în codul sursa al unei pagini web și care contine informatii pentru crawlere și browsere.

• Meta Title – titlul unei pagini web care apare în pagina de rezultate Google, dar și în browser.

N
• Newsletter – email trimis periodic unei liste de persoane abonate la site-ul tău, prin care se comunica informații de interes pentru aceștia.

• Nofollow – este un atribut al unui hyperlink ce arată motorului de căutare ce pagini să nu ia în considerare în stabilirea autorității site-ului

• Noindex – comanda care arată motoarelor de căutare ce pagini să nu includă în rezultatele organice.

O
• Optimizare – este un set de tehnici și proceduri aplicate unui site cu scopul de a-l face performant și de a-i facilita indexarea și poziționarea în Google.

• Optimizare off page sau off site – promovarea unui site cu ajutorul metodelor de link building, precum linkuri de calitate, advertoriale sau mențiuni pe Social Media.

• Optimziare on page sau on site – totalitate acțiunilor de optimizare desfășurate în cadrul unui site.

P
• Page Rank – popularitatea unui site, calificată de Google de la 1 la 10, în baza mai multor factori, precum numărul de link-uri care fac trimitere către el, relevanța lor etc.

• PPC (Pay-per-click) – metoda de promovare online în care se plătește de fiecare data cand cineva da click pe un link sponsorizat.

R
• Rezultate organice – rezultatele naturale, nepromovate de motoarele de căutare.

S
• SEO – Search Engine Optimization – reprezintă un set de tehnici care ajută la optimizarea unor pagini existente într-un website, cu scopul de obține trafic organic pe motoarele de căutare.

• SEM – Acronim de la “Search Engine Marketing”. Implică activități folosite pentru crearea de venituri în mediul online prin utilizarea motoarelor de căutare.

• SERP – Acronim de la “Search Engine Results Page” ce reprezintă pagina cu rezultate care îi apare unui utilizator după realizarea unei căutări prin introducerea de cuvinte cheie pe Google.

Într-o agenție SEO găsești specialişti care folosesc toți acești termeni în tehnicile și planurile care îți ajuta site-ul să fie cât mai bine poziționat în Google.

ULTIMELE ARTICOLE

Care sunt cele mai noi tendințe în materie de baterii de cadă?

În universul designului de baie contemporan, bateria de cadă nu mai este doar un element care oferă funcționalitate, ci și o piesă centrală ce...

Noptierele Smart pot fi integrate in orice dormitor? Care sunt stilurile de design cele mai potrivite?

În căutarea unei combinații perfecte între utilitatea tradițională și inovația tehnologică, noptierele Smart își fac tot mai mult loc în dormitoarele moderne. Aceste piese...

Ce poți vizita în România la început de primăvară? Iată recomandările O Zi Cât o Vacanță

Excursiile de o zi sunt calea prin care te poți relaxa și prin care poți explora frumusețea României, chiar și atunci când timpul este...

Știai aceste lucruri despre generatoarele electrice?

Nu mai este un secret pentru nimeni faptul că trăim într-o epocă în care dependența de energie electrică este tot mai mare. Practic, toate...