8.5 C
București
duminică, 3 iulie 2022
Acasă Editoriale Familie Dicționar de termeni SEO – partea a doua: de la G...

Dicționar de termeni SEO – partea a doua: de la G la Z

Am revenit cu partea a doua din dicționarul de termeni și sintagme SEO.

G
• Google My Business – platforma in care firmele pot introduce informații pentru a apărea în rezultatele căutării, în pachetele de hărți, căutările de locație etc.

• Google Rankbrain – program de inteligență artificială folosit de Google pentru a tria rezultatele de căutare.

• Google Search Console – tool adresat proprietarilor de site-uri, prin intermediul căruia site-ul poate fi evaluat din punct de vedere tehnic și calitativ.

H
• Heading – este o etichetă HTML ce scoate în evidență elementele importante ale conținutului existent într-o pagină.

• Hosting – spațiul de pe un server, alocat gazduirii fișierelor unui website.

• HTML – este un acronim pentru Hypertext Markup Language și se referă la modul în care este scris un website.

• HTTP – acronim pentru Hyper Text Transfer Protocol, care reprezinta mijlocul prin care datele sunt transferate de la locația serverului la un browser activ.

• Hyperlink – este un link HTML care atunci când este accesat deschide o altă pagină web.

I
• Index – este baza de date a motorului de căutare

• Indexare – acțiunea de includere a site-urilor (link-uri, continut, meta-uri, cuvinte-cheie, backlinks etc.) în baza de date a motoarelor de căutare.

J
• Javascript – este un limbaj de programare de tip script cu obiecte, care operează mai multe sisteme de operare.

K
• Keyword -termen folosit pentru a căuta informații în cadrul motoarelor de căutare, cu referire la un anumit subiect.

• KPI – acronimul sintagmei Key Performance Indicator, ce reflectă elemente operaționale privitoare la modul în care se desfășoară activitatea unei companii și performanța în atingerea rezultatelor dorite.

L
• Landing Page – este pagina pe care ajunge utilizatorul după ce dă click pe un link aflat în rezultatele unui motor de căutare.

• Link Building – atragerea de link-uri către un site sau o pagina web.

• Link – reprezintă referința către un document sau către o parte a unui document, către un website, ce permite navigarea de la o pagină la alta.

M
• Meta descriere – textul pe care motoarele de căutare îl afișează în SERP pentru un anumit rezultat.

• Meta tag – tag HTML plasat în codul sursa al unei pagini web și care contine informatii pentru crawlere și browsere.

• Meta Title – titlul unei pagini web care apare în pagina de rezultate Google, dar și în browser.

N
• Newsletter – email trimis periodic unei liste de persoane abonate la site-ul tău, prin care se comunica informații de interes pentru aceștia.

• Nofollow – este un atribut al unui hyperlink ce arată motorului de căutare ce pagini să nu ia în considerare în stabilirea autorității site-ului

• Noindex – comanda care arată motoarelor de căutare ce pagini să nu includă în rezultatele organice.

O
• Optimizare – este un set de tehnici și proceduri aplicate unui site cu scopul de a-l face performant și de a-i facilita indexarea și poziționarea în Google.

• Optimizare off page sau off site – promovarea unui site cu ajutorul metodelor de link building, precum linkuri de calitate, advertoriale sau mențiuni pe Social Media.

• Optimziare on page sau on site – totalitate acțiunilor de optimizare desfășurate în cadrul unui site.

P
• Page Rank – popularitatea unui site, calificată de Google de la 1 la 10, în baza mai multor factori, precum numărul de link-uri care fac trimitere către el, relevanța lor etc.

• PPC (Pay-per-click) – metoda de promovare online în care se plătește de fiecare data cand cineva da click pe un link sponsorizat.

R
• Rezultate organice – rezultatele naturale, nepromovate de motoarele de căutare.

S
• SEO – Search Engine Optimization – reprezintă un set de tehnici care ajută la optimizarea unor pagini existente într-un website, cu scopul de obține trafic organic pe motoarele de căutare.

• SEM – Acronim de la “Search Engine Marketing”. Implică activități folosite pentru crearea de venituri în mediul online prin utilizarea motoarelor de căutare.

• SERP – Acronim de la “Search Engine Results Page” ce reprezintă pagina cu rezultate care îi apare unui utilizator după realizarea unei căutări prin introducerea de cuvinte cheie pe Google.

Într-o agenție SEO găsești specialişti care folosesc toți acești termeni în tehnicile și planurile care îți ajuta site-ul să fie cât mai bine poziționat în Google.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.








ULTIMELE ARTICOLE

În regiunea Moldovei, ploaia este chemată cu rugăciuni

„Când pământul crapă la propriu, ne întoarcem în genunchi… căci Dumnezeu este Cel care „𝖋𝖆𝖈𝖊 𝖘𝖆 𝖗𝖆𝖘𝖆𝖗𝖆 𝖘𝖔𝖆𝖗𝖊𝖑𝖊 𝕾𝖆𝖚 ş𝖎 𝖕𝖊𝖘𝖙𝖊 𝖈𝖊𝖎 𝖗𝖆𝖎, 𝖘𝖎...

Inspectorii ANSVSA au început controalele cu privire la calitatea alimentelor

Inspectorii care activează în cadrul “Comandamentului Sezon Estival 2022”, în prima săptămână de activitate, au verificat 200 de unități de alimentație publică și de...

Premierul Ciucă a declarat că SUA este cel mai apropiat aliat militar al României

Premierul a spus că speră că progresele făcute în cooperarea dintre cele două state se vor multiplica în anii următori şi că "parteneriatul Strategic...

Ministrul Mediului a anuțat că fiecare transport de deșeuri va fi verificat

Trasabilitatea deseurilor de ambalaje este insusirea unui sistem de a localiza si urmari traseul cronologic al unui deseu, identificand fiecare inregistrare a sa, de...