SEO sau optimizarea pentru motoarele de căutare, asemenea oricărui alt domeniu, are un set unic de terminologii, expresii și abrevieri, adică propriul dicţionar. Astăzi vei afla care sunt cei mai utilizați dintre ei, dar și ce înseamnă.
A
• Adresa IP – este un număr unic de care orice server cu acces la internet are nevoie pentru a putea fi identificat și accesat.
• Advertorial – material publicitar care ia forma canalului unde este publicat, cu scopul de a crește notorietatea brandului și a vânzărilor.
• AdWords – platformă de publicitate și promovare online pusă la dispoziție de Google, prin care advertiserii plătesc pentru a le apărea anumite cuvinte cheie în rezultatele de căutare
• Algoritm – este un program complex și complet utilizat de motoarele de căutare pentru a interpreta date și pentru a livra rezultatele. Google folosește o serie de Algoritmi care au scopul de a determina poziția unei pagini web în rezultatele de căutare.
• Alt Tag – este o descriere de tip text atribuită unei imagini în HTML, care nu poate fi văzută de utilizatori. Google folosește acest atribut ca parte a algoritmului lor, pentru a deduce ce anume contine o anumită imagine.
• Analytics – Google Analytics este o platformă oferită de Google care centralizează și analizează website-urilor din punct de vedere al traficului, oferind rapoarte ușor de interpretat de către toți utilizatorii.
• Audit SEO – este un raport care oferă o imagine de ansamblu privind starea unui website din punct de vedere SEO.
• Autoritate – este un indicator care comunică încrederea pe care o oferă motoarele de căutare unui anumit site, în funcție de relevanța link-urilor prin care alte site-uri fac trimitere către website-ul în cauză
B
• Backlink – este un link aflat pe o pagină web care direcționează utilizatorul către o altă pagină web.
• Blog – provine de la sintagma “web log”, publicație web cu articole periodice, cu caracter personal.
• Bounce Rate – procentul sau un număr de utilizatori care ajung pe o pagină a unui site, dar îl părăsesc fără a naviga pe o altă pagină.
• Browser – aplicație software care ajută utilizatorii să poată naviga pe Internet. Cele mai folosite browsere sunt Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari și Internet Explorer.
• Brand – marca (de produs), marca inregistrata.
• Banner – afișaj grafic, dreptunghiular, postat pe o pagină web în partea de sus sau jos, stanga sau dreapta.
C
• Canibalizare cuvinte cheie – fenomen care apare atunci când într-un site există mai multe pagini web care concurează pentru același cuvant cheie.
• Click/Click Through = acțiunea unui utilizator de a accesa un link cu scopul de a vizualiza o pagina dintr-un website.
• Conținut – sau Content înseamnă totalitatea materialelor de pe un website, precum text, imagine sau video.
• Crawling = proces de scanare a unui website cu scopul de a aduna toate informațiile relevante despre acesta: număr de pagini, titluri, meta descrieri, cuvinte-cheie, imagini, videoclipuri, link-uri et
• CTR – adică click through rate – reprezintă raportul dintre numărul de click-uri și numărul de afișări ale unui rezultat.
• CSS – adică Cascade Style Sheets – reprezintă un limbaj de stilizare a elementelor HTML ale unei pagini web, precum culoare, font, mărime sau background.
D
• DA – adică Domain Authority – este un indicator calculat de MOZ la nivelul întregului domeniu web, în baza a mai multor factori, printre care se află și calitatea backlink-urilor.
• Dofollow – link lipsit de atributul nofollow, adică luat în considerare de motoarele de căutare, și care transmite atat autoritate, cat și Page rank către un website.
• Database – este o bază de date, colecție de informații și date stocate pe un suport, care oferă posibilitste regăsirii rapide a acestora.
E
• E-commerce – vanzarea de produse online.
• E-mail Marketing – reprezintă o formă de marketing direct care folosește email-ul pentru a comunica mesaje comerciale relevante unei audiențe specifice.
F
• Followers – Conexiuni non reciproce, caz în care datele și actualizările se primesc pe baza de abonare.
• Forum – site web care permite schimbul de informații între utilizatori și care este, de regula, monitorizat de un moderator.
Prima parte a dicţionarului se încheie aici. Specialiştii dintr-o agentie SEO lucrează şi la a doua parte, aşadar revenim curând!