8.5 C
București
marți, 7 februarie 2023
Acasă Editoriale Educație Dezvoltarea inteligenței emoționale

Dezvoltarea inteligenței emoționale

Dezvoltarea inteligenței emoționale. Anii de școală reprezintă timpul propice pentru copii în vederea dezvoltării inteligenței emoționale, cu urmări în carieră sau viața personală.

Idei practice pentru profesori

– Activități zilnice pentru dezvoltarea abilităților sociale și emoționale (rezolvarea în echipă a unor probleme).

– Organizarea unui „Cerc” zilnic, al clasei. Un timp în care elevii vorbesc despre neliniștile sau problemele cu care se confruntă.

– Cercetarea unor programe de dezvoltare socială și emoțională și discuții ceilalți profesori despre cum se pot implementa acestea în școala lor.

– Implicarea elevilor pentru rezolvarea și medierea conflictelor. Sunt clase, care au un ”Comitet al Păcii” alcătuit din copii, destinat acestui scop.

– Demonstrația zilnică din partea profesorului în relațiile cu ceilalți profesori sau în relațiile cu școlarii este argumentul cel mai bun pentru un comportament social și emoțional.

– Participarea la conferințe, întâniri, dicuții pe forumuri pe această temă.

– Oferirea de lecții cu conținut explicit de formare a acestor abilități.

– Disponibilitatea de a observa clasa, momentele când se schimbă stările de comportament, conflictele când apar, respectul, atenția etc.

– Folosirea unor tehnici didactice, jocuri de rol, aplicare de chestionare cu întrebări clare și specifice despre optimism, pesimism, emoții și sentimente.

– Încurajarea exprimării libere a elevilor despre stările lor emoționale.

– Ținerea unui jurnal în care se fac reflecții asupra emoțiilor personale. Acesta poate fi un model pentru copii, ca și ei să-și monitorizeze emoțiile.

– Informarea continuă despre resursele existente pe această temă: centre de educație emoțională, cărți, reviste, pagini WEB etc.

– Elevii trebuie să aibă libertatea de alegere si de a lua decizii.

– Respectarea sentimentelor elevilor. Este important ca adultul de la clasă să îi întrebe despre cum se simt. În felul acesta ei încep să-și exprime emoțiile și sentimentele.

– Manifestarea unei atitudini de: înțelegere, empatie, bunătate, compasiune, grijă și respect pentru sentimentele elevilor.

– Evitarea etichetărilor.

– Observarea stării emoționale a elevilor la început de zi, pe parcursul ei și la sfârșitul acesteia.

Articol scris de Ciprian Piciorang







ULTIMELE ARTICOLE

Despre embargoul produselor petroliere

Despre embargoul produselor petroliere. Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a discutat cu toţi marii importatori care activează în ţara noastră şi a primit asigurări că...

Larisa Iordache, gimnasta care promovează terapia psihologică

Larisa Iordache, gimnasta care promovează terapia psihologică. Ea este o gimnastă română, medaliată olimpică, mondială și europeană, câștigătoare a medaliei de bronz în proba...

Când poate fi apatia un aliat și când nu?

Când poate fi apatia un aliat și când nu? Ce este apatia și cum poate ea să ne ajute sau să ne distrugă sistemul...

Este adevărul relativ?

Este adevărul relativ? Ce reprezintă adevărul? Cum putem știi tot adevărul? Adevărul reprezintă tematica cea mai aprinsă în discuțiile dintre orice fel de persoane...
[instagram-feed num=6 cols=6 showfollow=false]