luni, aprilie 15, 2024
Acasă Articole Economic Despre adaosul comercial și plafonare

Despre adaosul comercial și plafonare

Despre adaosul comercial și plafonare. Oficialii Consiliului Concurenței spun că adaosul de maxim 20% la costul de producție, în cazul procesatorilor, respectiv maxim 5% și 20% față de prețul de achiziție, în cazul distribuitorilor și, respectiv, al comercianților, generează riscul alinierii operatorilor la plafonul maxim, ducând astfel la o creștere a prețurilor la nivelul consumatorilor finali, conform hotnews.ro.

Ce spune Federația Pro Agro?

În punctul de vedere înaintat Ministerului Agriculturii, inspectorii de concurență spun că ar fi oportună realizarea unei analize după aplicarea măsurii guvernamentale prin care să se evalueze „rezultatele și proporționalitatea cu scopul urmărit a măsurii, precum şi să identifice, dacă este cazul, soluții alternative”.

Situația e mai delicată în cazul ouălor și a cărnii de porc, unde producătorii și micii fermieri lucrează cu marje la limita suprviețuirii. Iar Federatia Nationala Pro Agro a transmis că încercările similare de reducere a prețurilor au dus la împovărări ale producătorilor din România deși tocmai aceștia ar fi trebuit să fie protejați”, potrivit unei scrisori deschise semnata de Ionel Arion, presedintele Pro Agro.

Alte riscuri:

  • lipsa unor prevederi similare cu privire la aplicabilitatea restricțiilor pentru produsele provenite din import, de la persoane juridice care nu sunt înregistrate în România (pentru produse procesate în afara teritoriului național);
  • modalitatea de implementare a cotei de adaos comercial cumulat pe întreg lanțul de distribuție, de maximum 5%, poate fi dificil de implementat, odată ce actorii de la acest nivel nu cunosc informații sensibile referitoare la adaosul aplicat de concurenții acestora; o posibilă urmare a acestei prevederi ar putea fi şi transparentizarea excesivă a pieţei, la nivelul celor mai sensibile caracteristici, respectiv preț, cost, adaos comercial, care poate amplifica efectele negative asupra pieței;
  • lipsa unor precizări concrete referitoare la modul sau metoda de determinare a costului de producție, cu efecte directe asupra implementării măsurilor legislative. Fixarea unui nivel de adaos, fie și maxim, care nu este considerat optim de către furnizori, poate genera dificultăți în aprovizionarea pieței interne şi un efect contrar scopului urmărit.
  • lipsa unor analize la nivel de sector care să confirme că limita maximă de adaos este una potrivită și nu va conduce la un efect contrar, de creștere a prețurilor produselor în cauză sau a altor produse din aceeași categorie, printr-un efect de compensare.

Lista de produse agricole și alimentare care ar trebui să se ieftinească pentru 3 luni

  • 1. Pâine albă simplă cu gramaj cuprins între 300g-500 grame, fără specialități
  • 2. Lapte de vacă proaspăt 1L, grăsime 1,5%
  • 3. Brânză telemea din lapte de vacă vrac
  • 4. Iaurt simplu din lapte de vacă, 3.5% grăsime, cu gramaj maxim 200 grame
  • 5. Făină albă de grâu ”000” 1 Kg
  • 6. Mălai 1 kg
  • 7. Ouă de găină calibrul M 10 buc.
  • 8. Ulei de floarea-soarelui 1L
  • 9. Carne proaspătă pui
  • 10. Carne proaspătă porc
  • 11. Legume proaspete vrac
  • 12. Fructe proaspete vrac
  • 13. Cartofi proaspeți albi vrac
  • 14. Zahăr alb tos 1 Kg

ULTIMELE ARTICOLE

Coada calului – planta cu proprietăți uimitoare

Coada calului este o plantă medicinală cu numeroase proprietăți uimitoare. Este folosită de secole pentru tratarea diverselor afecțiuni precum infecțiile tractului urinar, calculii renali,...

Ce să faci dacă te întâlnești cu ursul?

Întâlnirea cu un urs în sălbăticie poate fi o experiență înfricoșătoare și periculoasă. Există câțiva pași pe care îi poți urma pentru a-ți crește...

Creștinii și frica de moarte

Frica de moarte a fost una dintre cele mai fundamentale temeri umane de-a lungul istoriei. Pentru mulți, credința religioasă a oferit un refugiu împotriva...

Case de marcat portabile potrivite pentru fiecare afacere

Vânzările și evidența fiscală a unei firme care desfășoară activități comerciale au nevoie de un suport tehnologic de calitate. Alegerea unei case de marcat...