Dacă până acum, românii goleau rafturile de electronice și electrocasnice, în 2023, de Black Friday, cumpărăturile au fost diferite. Chiar dacă unele magazine aplică oferte încă de la începutul săptămânii, cele mai mari vânzări au loc spre final de săptămână. În data de 10 Noiembrie, românii au stat cu ochii pe anunțurile făcute de comercianți.
Magazinele au avut surprize mari anul acesta de Black Friday. Chiar dacă, în continuare, televizoarele sau aspiratoarele au dispărut repede de la rafturi, în topul preferințelor au fost cosmeticele. Cu adevărat spectaculoase au fost ofertele la apartamente sau autoturisme.
Ce încasări aduce Black Friday?
În perioada aceasta, comercianții ajung la vânzări pe care, în mod normal, le fac într-o lună, creșterile având o medie de 35 – 40%. Mulți cumpărători aleg chiar și cadourile de sărbători în această perioadă. Așadar, Vinerea Neagră nu este o ocazie importantă doar pentru cumpărători, ci și pentru cei peste zecile de mii de comercianți care aplică reduceri.
Cât de realiste sunt reducerile de Black Friday?
Consultanții financiari sunt de părere că ar trebui să ne informăm când facem cumpărăturile de Black Friday și nu doar. Pentru a nu pica în capcana reducerilor mai puțin realiste. O astfel de opinie este a lui Adrian Codirlașu, vicepreședinte CFA România. Prezent în cadrul emisiunii ”La Zi”, specialistul a vorbit și despre controalele pe care ar trebui să le efectueze ANPC la comercianții care promit prețuri exagerat de mici, dar care în realitate, aceste tarife nu sunt micșorate aproape deloc. Strategia ar fi următoarea: creșterea lor în luna octombrie și reducerea la cateva săptămâni distanță.
Semnificația fenomenului de cumpărături
Black Friday a fost în mod tradițional începutul sezonului de sărbători. În Europa, fenomenul cumpărăturilor a sosit, abia, în 2010 în Marea Britanie, iar în Franța sau Germania Black Friday a devenit spectaculos, în 2014, aici cumpărăturile online având întâietate.
Emisiunea ”La Zi” se poate urmări aici:
[…] Citeste mai mult […]