Obiective SMART – cu siguranta ai auzit deja de asta, poate ca folosesti deja aceasta idee in business. Cu toate acestea, trebuie sa stii cum setezi aceste obiective SMART in mod corect.
Descopera o modalitate eficienta de a formula obiective SMART, folosita de orice agentie de marketing online – re7consulting.ro care tine la profesionalism. Vei vedea ca aceasta metoda aparent foarte teoretica, nu este deloc complicata de aplicat in practica.
Obiective SMART – cinci indicatori:
Pentru a-ti defini obiectivele, specialistii recomanda metoda SMART, metoda care a fost implementata de Peter Drucker in 1954. Cum a aparut ideea?
S.M.A.R.T. e de fapt un acronim, cu mai multe interpretări. Pentru obiective de marketing, aceste cerinte sunt destul de evidente. Fiecare literă corespunde unui indicator:
S – Specific
M – Masurabil
A – Abordabil
R – Relevant
T – definit Temporal
Sa luam un exemplu simplu pentru o intelegere mai clara. Sa zicem ca o agentie de marketing online trebuie sa creeze un website, iar tu trebuie sa definesti cat mai SMART (nu doar inteligent, ci si foarte clar si precis) obiectivele de atins.
⇒ Specific
Un obiectiv ar trebui sa fie simplu si definit precis, sa poata fi inteles rapid de toti membrii echipei tale. Exemplu: creați un site web cu 10 pagini si un blog cu WordPress CMS. Daca obiectivul este prea vag, agentiei si angajatilor le va fi greu sa il inteleaga si ramane ambiguu. Dacă obiectivul este prea complex, poti incerca sa il imparti in cateva obiective mai mici.
⇒ Măsurabil
Pentru a sti daca obiectivul este atins efectiv, acesta trebuie sa fie masurabil. Aceasta inseamna ca obiectivul trebuie sa poseze un parametru calitativ sau cantitativ. Prin urmare, pentru fiecare dintre obiective, trebuie sa specifici un prag, o valoare care trebuie atinsa, un indicator de rezultat. Cel mai adesea, acest indicator de rezultat este masurat in cifre: cifra de afaceri ce trebuie realizata, numarul de clienti noi sau cantitate de produse vandute de website, etc.
In acest mod poti masura rapid progresul si poti afla daca obiectivul dorit a fost atins sau nu.
Indicatorul masurabil poate fi, de asemenea, un indicator al calitatii observabile. In exemplul nostru, indicatorul de calitate poate fi ergonomic bine gandit, optimizat SEO si realizarea unui design frumos in culorile companiei. In acest caz, rezultatul asteptat este, desigur, mai subiectiv. Poti cere ca o agentie de marketing online sa aiba ca obiectiv trafic de 10.000 de vizitatori noi pe lună sau o lista de 2.000 de contacte.
⇒ Relevant
Trebuie sa definesti obiectivul tinand seama de fezabilitatea acestuia, in timp ce incerci sa il faci motivant. Din nou, acest parametru poate avea un element de subiectivitate, deoarece e dificil sa estimezi daca obiectivul este prea ambițios sau realist. Atunci cand iti stabilești obiectivul, ia in considerare echipa, resursele financiare si posibilitatile de realizare a proiectului.
⇒ Definit temporal:
Obiectivele ar trebui sa fie masurabile in timp, cu un termen limita pentru a sti cand trebuie atins obiectivul. Indicatorul de timp care trebuie utilizat e bine sa fie cat mai precis. De exemplu, nu spune „in următoarele 3 luni, cat mai curând posibil, inainte de sfarșitul saptamanii…”, ci mai degraba „inainte de 15 decembrie 2020.”
Daca iti setezi corect obiective SMART, o agentie de marketing online, asa cum este Agentia re7consulting, te poate ajuta sa urmaresti planul de actiune si va actiona constant conform planificarii pentru a ajunge la rezultatele dorite.
Eduard Claudiu Moisă lucrează împreună cu familia pentru sufletele rătăcite în animismul cambodgian. Claudiu este un prieten al televiziunii A7TV, el fiind invitatul Narcisei...
În fiecare an, pe 26 ianuarie este sărbătorită Ziua Internațională a Soțului. Așadar un bun motiv pentru a vă sărbători partenerul de viață.
Sărbătoarea este...
Olanda, scena unor violențe ieșite din comun după ce zeci de oameni, revoltați de măsurile menite să limiteze răspândirea Covid-19, au incendiat un centru...
Site-ul A7TV utilizează fișiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența dumneavoastră. Prin continuarea navigării pe website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării lor conform Politicii de Cookie și a Termenilor și Condițiilor
Site-ul A7TV utilizează fișiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența dumneavoastră. Prin continuarea navigării pe website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării lor conform Politicii de Cookie și a Termenilor și Condițiilor
NOTE: These settings will only apply to the browser and device you are currently using.
Politica de utilizare a modulelor Cookie
Politica cookies
Ce este un „cookie”?
Un „Internet Cookie” (termen cunoscut şi ca „browser cookie”, „HTTP cookie” sau pur şi simplu „cookie”) este un fişier de mici dimensiuni, format din litere şi cifre, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se accesează Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisă de către un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) şi este complet „pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard driveul utilizatorului).
Scopul și utilizarea modulelor cookie
Site-ul Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Dizabilităţi instalează module cookie doar pentru a permite îmbunătățirea funcțiilor oferite, astfel încât experiența ocazionată de vizitarea site-ului să devină mai plăcută. Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Dizabilităţi nu utilizează module cookie pentru a culege, a prelucra, a difuza sau a înregistra date cu caracter personal.
„Cookie”-urile joacă un rol important în facilitarea accesului şi livrării multiplelor servicii de care utilizatorul se bucură pe Internet, cum ar fi:
• Personalizarea anumitor setări precum:
– limba în care este vizualizat un site;
– moneda în care se exprimă anumite preţuri sau tarife;
– păstrarea opţiunilor pentru diverse produse (măsuri, alte detalii etc.) în coşul de cumpărături (şi memorarea acestor opţiuni) – generându-se astfel flexibilitatea „coşului de cumpărături”;
– accesarea preferinţelor vechi prin accesarea butonului „Înainte” şi „Înapoi”.
• Cookie-urile oferă deţinatorilor de site-uri feedback asupra modului cum sunt utilizate site-urile lor de către utilizatori, astfel încât să le poată face şi mai eficiente şi mai accesibile pentru utilizatori;
• Permit aplicaţiilor multimedia sau de alt tip de pe alte site-uri să fie incluse într-un anumit site pentru a crea o experienţă de navigare mai valoroasă, mai utilă şi mai placută;
• Îmbunătăţesc eficienţa publicităţii online.
Care sunt avantajele cookie-urilor?
Un cookie conţine informaţii care fac legătura între un web-browser (utilizator) şi un web-server anume (website-ul). Dacă un browser accesează acel web-server din nou, acesta poate citi informaţia deja stocată şi reacţiona în consecinţă. Cookie-urile asigură utilizatorilor o experienţă plăcută de navigare şi susţin eforturile multor website-uri pentru a oferi servicii confortabile utilizatorilor: ex – preferinţele în materie de confidenţialitate online, opţiunile privind limba site-ului, coşuri de cumpărături sau publicitate relevantă.
Care este durata de viaţă a unui cookie?
Cookie-urile sunt administrate de webservere. Durata de viaţă a unui cookie poate varia semnificativ, depinzând de scopul pentru care este plasat. Unele cookie-uri sunt folosite exclusiv pentru o singură sesiune (session cookies) şi nu mai sunt reţinute, odată ce utilizatorul a părăsit website-ul, în timp ce alte cookie-uri sunt reţinute şi refolosite de fiecare dată când utilizatorul revine pe acel website (‘cookie-uri persistente’). Cu toate acestea, cookie-urile pot fi şterse de un utilizator în orice moment prin intermediul setărilor browserului.
Ce sunt cookie-urile plasate de terţi?
Anumite secţiuni de conţinut de pe unele site-uri pot fi furnizate prin intermediul unor terţe părţi / furnizori (ex.: news-box, un video sau o reclamă). Aceste terţe părţi pot plasa cookie-uri prin intermediul altui website şi ele se numesc „third party cookies” pentru că nu sunt plasate de proprietarul website-ului respectiv. Furnizorii terţi trebuie să respecte de asemenea legea în vigoare şi politicile de confidenţialitate ale deţinătorului site-ului.
Aceste cookie-uri pot proveni de la următorii terţi: facebook.com, twitter.com, etc.
Cum sunt folosite cookie-urile de către website
O vizită pe website poate plasa cookie-uri în scopuri de:
creştere a performanţei website-ului;
analiză a vizitatorilor;
geotargetting;
înregistrare a utilizatorilor.
Alte cookie-uri ale terţelor părţi
Pe unele pagini, terţii pot seta propriile cookie-uri anonime, în scopul de a urmări succesul unei aplicaţii sau pentru a particulariza o aplicaţie. Datorită modului de utilizare, website-ul nu poate accesa aceste cookie-uri, la fel cum terţele părţi nu pot accesa cookie-urile deţinute de respectivul website. De exemplu, când utilizatorul distribuie un articol folosind butonul pentru reţelele sociale aflat pe un website, acea reţea socială va înregistra activitatea utiliatorului, nu website-ul pe care se află butonul.
Ce tip de informaţii sunt stocate şi accesate prin intermediul cookie-urilor?
Cookie-urile păstrează informaţii într-un fişier text de mici dimensiuni, care permit unui website să recunoască un browser. Web-serverul va recunoaşte browserul, până când cookie-ul expiră sau este şters. Cookie-ul stochează informaţii importante, care îmbunătăţesc experienţa de navigare pe Internet, de exemplu:
setările limbii în care se doreşte accesarea unui site;
păstrarea unui utilizator logat în contul de webmail;
securitatea online banking;
păstrarea produselor în coşul de cumpărături.
De ce sunt cookie-urile importante pentru Internet?
Cookie-urile reprezintă punctul central al funcţionării eficiente a Internetului, ajutând la generarea unei experienţe de navigare prietenoase şi adaptată preferinţelor şi intereselor fiecărui utilizator.Refuzarea sau dezactivarea cookie-urilor poate face unele website-uri imposibil de folosit. Refuzarea sau dezactivarea cookie-urilor nu înseamna că utilizatorul nu va mai primi publicitate online – ci doar că aceasta nu va mai putea ţine cont de preferinţele şi interesele utilizatorului, evidenţiate prin comportamentul de navigare.
Exemple de întrebuinţări importante ale cookie-urilor (care nu necesită autentificarea unui utilizator prin intermediul unui cont):
conţinut şi servicii adaptate preferinţelor utilizatorului – categorii de ştiri, vreme, sport, hărţi, servicii publice şi guvernamentale, website-uri distractive şi servicii de turism;
oferte adaptate pe interesele utilizatorilor – reţinerea parolelor, preferinţelor de limbă (ex.: afişarea rezultatelor căutărilor în limba română)
reţinerea filtrelor de protecţie a copiilor privind conţinutul pe Internet (opţiuni family mode, funcţii de safe search);
măsurarea, optimizarea şi caracteristicile de analytics – cum ar fi: confirmarea unui anumit nivel de trafic pe un website, ce tip de conţinut este vizualizat şi modul cum un utilizator ajunge pe un website (ex. prin motoare de căutare, direct, din alte website-uri etc.). Deţinătorii website-urilor derulează aceste analize pentru a perfecţiona website-urile, în beneficiul utilizatorilor.
Securitate si probleme legate de confidenţialitate
Cookie-urile NU sunt viruşi! Ele folosesc formate tip plain text. Nu sunt alcătuite din bucăţi de cod, aşa că nu pot fi executate, nici nu pot rula în mod automat. În consecinţă, nu se pot duplica sau replica pe alte reţele pentru a rula sau a se replica din nou. Deoarece nu pot îndeplini aceste funcţii, nu pot fi considerate viruşi. Cookie-urile pot fi, totuşi, folosite pentru scopuri negative. Deoarece stochează informaţii despre preferinţele şi istoricul de navigare al utilizatorilor, atât pe un anume website cât şi pe alte website-uri, cookie-urile pot fi folosite ca o formă de Spyware. Multe produse anti-spyware sunt conştiente de acest fapt şi, în mod constant, marchează cookie-urile pentru a fi şterse, în cadrul procedurilor de ştergere/scanare anti-virus/anti-spyware. În general, browserele au integrate reglaje de confidenţialitate, care furnizează diferite nivele de acceptare a cookie-urilor, perioada de valabilitate şi ştergere automată după ce utilizatorul a vizitat un anumit site.
Alte aspecte de securitate legate de cookie-uri
Deoarece protecţia identităţii este foarte valoroasă şi reprezintă dreptul fiecărui utilizator de Internet, este indicat să se ştie ce eventuale probleme pot crea cookie-urile.
Pentru că prin intermediul lor se transmit în mod constant, în ambele sensuri, informaţii între browser şi website, dacă un atacator sau persoană neautorizată intervine în parcursul de transmitere a datelor, informaţiile conţinute de cookie pot fi interceptate. Deşi foarte rar, acest lucru se poate întâmpla dacă browserul se conectează la server folosind o reţea necriptată (ex.: o reţea WiFi nesecurizată).
Alte atacuri bazate pe cookie implică reglaje greşite ale cookie-urilor pe webservere. Dacă un website nu solicită browserului să folosească doar canale criptate, atacatorii pot folosi aceasta vulnerabilitate pentru a păcăli browserele în a trimite informaţii prin intermediul canalelor nesecurizate. Atacatorii utilizează apoi informaţiile cu scopul de a accesa neautorizat anumite site-uri.
Este foarte important ca utilizatorii să fie atenţi în alegerea metodei celei mai potrivite de protecţie a informaţiilor personale.