Acasă Articole Cum setezi ob...

Cum setezi obiective SMART in marketingul online?

Obiective SMART – cu siguranta ai auzit deja de asta, poate ca folosesti deja aceasta idee in business. Cu toate acestea, trebuie sa stii cum setezi aceste obiective SMART in mod corect.

Descopera o modalitate eficienta de a formula obiective SMART, folosita de orice agentie de marketing online – re7consulting.ro care tine la profesionalism. Vei vedea ca aceasta metoda aparent foarte teoretica, nu este deloc complicata de aplicat in practica.

Obiective SMART – cinci indicatori:

Pentru a-ti defini obiectivele, specialistii recomanda metoda SMART, metoda care a fost implementata de Peter Drucker in 1954. Cum a aparut ideea?

S.M.A.R.T. e de fapt un acronim, cu mai multe interpretări. Pentru obiective de marketing, aceste cerinte sunt destul de evidente. Fiecare literă corespunde unui indicator:

  • S – Specific
  • M – Masurabil
  • A – Abordabil
  • R – Relevant
  • T – definit Temporal

Sa luam un exemplu simplu pentru o intelegere mai clara. Sa zicem ca o agentie de marketing online trebuie sa creeze un website, iar tu trebuie sa definesti cat mai SMART (nu doar inteligent, ci si foarte clar si precis) obiectivele de atins.

⇒ Specific

Un obiectiv ar trebui sa fie simplu si definit precis, sa poata fi inteles rapid de toti membrii echipei tale. Exemplu: creați un site web cu 10 pagini si un blog cu WordPress CMS. Daca obiectivul este prea vag, agentiei si angajatilor le va fi greu sa il inteleaga si ramane ambiguu.  Dacă obiectivul este prea complex, poti incerca sa il imparti in cateva obiective mai mici.

⇒ Măsurabil

Pentru a sti daca obiectivul este atins efectiv, acesta trebuie sa fie masurabil. Aceasta inseamna ca obiectivul trebuie sa poseze un parametru calitativ sau cantitativ. Prin urmare, pentru fiecare dintre obiective, trebuie sa specifici un prag, o valoare care trebuie atinsa, un indicator de rezultat. Cel mai adesea, acest indicator de rezultat este masurat in cifre: cifra de afaceri ce trebuie realizata, numarul de clienti noi sau cantitate de produse vandute de website, etc.

In acest mod poti masura rapid progresul si poti afla daca obiectivul dorit a fost atins sau nu.

Indicatorul masurabil poate fi, de asemenea, un indicator al calitatii observabile. In exemplul nostru, indicatorul de calitate poate fi ergonomic bine gandit, optimizat SEO si realizarea unui design frumos in culorile companiei. In acest caz, rezultatul asteptat este, desigur, mai subiectiv. Poti cere ca o agentie de marketing online sa aiba ca obiectiv trafic de 10.000 de vizitatori noi pe lună sau o lista de 2.000 de contacte.

⇒ Relevant

Trebuie sa definesti obiectivul tinand seama de fezabilitatea acestuia, in timp ce incerci sa il faci motivant. Din nou, acest parametru poate avea un element de subiectivitate, deoarece e dificil sa estimezi daca obiectivul este prea ambițios sau realist. Atunci cand iti stabilești obiectivul, ia in considerare echipa, resursele financiare si posibilitatile de realizare a proiectului.

⇒ Definit temporal:

Obiectivele ar trebui sa fie masurabile in timp, cu un termen limita pentru a sti cand trebuie atins obiectivul. Indicatorul de timp care trebuie utilizat e bine sa fie cat mai  precis. De exemplu, nu spune „in următoarele 3 luni, cat mai curând posibil, inainte de sfarșitul saptamanii…”, ci mai degraba „inainte de 15 decembrie 2020.”

Daca iti setezi corect obiective SMART, o agentie de marketing online, asa cum este Agentia re7consulting, te poate ajuta sa urmaresti planul de actiune si va actiona constant conform planificarii pentru a ajunge la rezultatele dorite.

ULTIMELE ARTICOLE

Când ar trebui să vedem p...

Într-o piață competitivă ...

Descoperă călătoria creșt...

Într-o lume plină de agit...

Cancerul pulmonar –...

Cancerul pulmonar rămâne ...