8.5 C
București
marți, 13 aprilie 2021
Acasă Business Cum să fii numărul 1? O afacere românească transmisă din tată-n fiu

Cum să fii numărul 1? O afacere românească transmisă din tată-n fiu

Farmec este o companie românească care “lucrează în slujba frumuseții”, fiind în prezent lider în rândul producătorilor de cosmetice din România. Produsele sale se regăsesc atât pe teritoriul țării noastre, cât și în Europa, Asia și America de Nord.

 

Scurt istoric al companiei

  • 1967-1968

”Liviu Turdean devine Director şi fabrica înscrie pe cartea sa de vizită o mare realizare – devine primul producător de creme şi emulsii Gerovital H3 prof. Dr. Ana Aslan din România. Produsele se adresau femeilor cu vârsta de aproximativ 40 de ani, tenurilor care prezintă primele semne de îmbătrânire”, potrivit site-ului companiei.

Liviu Turdean a susținut că datorită “savantului de renume, prof. dr. Ana Aslan, compania a devenit producătorul numărul 1 de produse cosmetice cu capital 100% românesc”.

Sursa Farmec.ro

  • 1970

Începe dezvoltarea celei mai importante platforme de producţie cosmetice din România.

Sursa Farmec.ro

  • 1995

Compania se privatizează prin metoda MEBO, avand capital 100% românesc. Primul Director General ales de Adunarea Generală a Acţionarilor a fost Ec. Liviu Turdean.

Sursa Farmec.ro

  • 2018

Directorul General Farmec, Mircea Turdean, fiului economistului Liviu Turdean, a fost invitatul lui Flori Stoian în platoul emisiunii “Business la Superlativ”, în cadrul căreia a vorbit despre evenimentele importante ale acestei mărci.

“În anul 1960, compania a trecut de la un stadiu limitat, în care producea un singur produs, pudră de copii, la produse destinate tuturor româncelor.

Farmec este, încă de la Revoluție, brandul numărul 1 al României, deoarece produsele au fost distribuite și în export.

Conform unor studii, în 2018, Gerovital era lider de piață pe produs de demachiere, de față, tratamente pentru păr și produse de curățenie.”

Mircea Turdean a pătruns în această companie, ca angajat, în urmă cu trei decenii.

“Am pornit de jos. Întotdeauna voi sfătui pe fiecare tânăr să nu pornească de sus, deoarece își va rupe gâtul. Indiferent care este numele tău, trebuie să cunoști și să înveți meserie”.

Această idee i-a fost insuflată chiar de tatăl său care l-a îndrumat în legătură cu ideile sale de viitor.

Noile divizii de cercetare-dezvoltare, care cuprind departamentele de marketing și cercetare, ocupă un întreg etaj din cadrul clădirii de la Cluj-Napoca.

Întrebat câți angajați sunt în companie, acesta a răspuns la momentul respectiv: “În momentul de față suntem aproximativ 760 de angajați, iar pe la revoluție au fost 1000. Numărul angajaților a scăzut deoarece lupta cu alte companii a devenit destul de ageră”.

Ce stă la baza succesului Farmec?

“Prețurile mici, trendurile și chiar respectul față de consumatori. Raportul preț-calitate ne avantajează foarte mult, chiar dacă avem și produse cu prețuri mai mari, acestea fac față cu succes. În interval de o lună, acestea au scos cifre de 100.000 de euro.”

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.





ULTIMELE ARTICOLE

A trăit 40 de zile doar cu apă!

Invitatul Alinei Ilioi Mureșan în platoul emisiunii ALĂTURI DE TINE, Vasile Nemeș propune o inovație în domeniul detoxifierii și al slăbitului: postul cu apă....

Când va începe anul școlar 2021-2022?

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a comunicat duminică, 11 aprilie, într-o postare pe Facebook, că anul școlar 2021 – 2022 va începe pe 13 septembrie....

Director general al OMS: „Pandemia este departe de a se încheia”

Confuzia, automulţumirea şi inconsecvența în combaterea COVID-19 fac ca pandemia să fie departe de a se încheia, deși ea ar putea fi pusă sub...

13 APRILIE ÎN ISTORIE

Pe 13 aprilie 1930 se năștea Sergiu Nicolaescu, regizor, scenarist, actor și, după 1989, politician român. Este de departe cel mai prolific și mai...

COMENTARII RECENTE

Catalin Ionete on Dumnezeu a murit!
kani on Pungă doriți?