8.5 C
București
luni, 8 martie 2021
Acasă Editoriale Actualitate Cum pot cultura și mass-media să diminueze sărăcia din România?

Cum pot cultura și mass-media să diminueze sărăcia din România?

Mixul dintre cultură și mass-media este important pentru dezvoltarea României, pentru a încuraja la formarea unui mediu care susține educația și dezvoltarea personală. Eforturile pentru îmbunătățirea calității vieții oamenilor ar trebui să fie punctul de colaborare al acestui mix.

 

Sărăcia este una dintre problemele majore ale României contemporane, în paralel cu corupția. România a rămas codașul Europei când facem referire la nivelul de trăi.

Colaborarea dintre media și cultură presupune schimbarea perspectivei oamenilor săraci.
Sărăcie înseamnă nu numai lipsa resurselor materiale, ci și a puterii, a oportunităților și a securității.

Sărăcia înseamnă și lipsa drepturilor omului, printre care dreptul la libertatea de exprimare, drepturile culturale, dreptul la informație și dreptul la participare. Mai mult decât atât, toate aceste drepturi sunt fundamentale pentru dezvoltarea unei culturi democratice și a egalității de gen, esențiale pentru diminuarea sărăciei.

Aceste drepturi și libertăți sunt prevăzute în convenții internaționale și sunt reflectate în politicile pentru dezvoltarea globală a multor țări europene, inclusiv România.

Susținerea din partea mass-media a domeniilor culturii cu scopul de a diminua sărăcia, vizează totodată sporirea producțiilor locale, creșterea economică și creșterea ocupării forței de muncă.

Dezvoltarea culturii locale contribuie la formarea unui mediu favorabil creșterii resurselor economice ale oamenilor din acea proximitate. Producția, distribuția și vânzarea de produse media în zonele predispuse la sărăcie poate promova activitățile creative și antreprenoriatul și poate veni ca un sprijin la dezvoltarea indivizilor, prin oferirea unor noi perspective și oportunități.

Pentru a contribui la un mediu în care oamenii trăiesc în pace și au parte de securitate, sunt necesare activități culturale axate pe diminuarea suferinței mentale și fizice.

Totodată este necesară o sensibilitate din partea mass-media în contextul tensiunilor și conflictelor care să aibă ca scop atenuarea acestora.

Atât cultura cât și media, joacă roluri importante în dezvoltarea României, în promovarea unei culturi democratice și consolidarea societății civile.

Obiectivul general al produselor culturale și de mass media este să contribuie la responsabilizarea persoanelor care trăiesc în sărăcie.

Acest lucru poate duce la îmbunătățirea resurselor sociale și economice și la securitate pentru copiii, bărbații și femeile care trăiesc în sărăcie.

Sourceeuropa.eu

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.





ULTIMELE ARTICOLE

BUCURIA IUBIRII

BUCURIA IUBIRII - așa poate fi sintetizată atmosfera din familia Ilie, o familie iubitoare de Dumnezeu, de oameni și de muzică.   Încă din adolescență, Nuțica...

Hotărâre CMBSU: Închiderea restaurantelor în București

Comitetul Municipiului București pentru Situații de Urgență (CMBSU) a adoptat astăzi noi restricții în București, întrucât Capitala a intrat în scenariul roșu după ce...

Aeroportul Otopeni, dotat cu un sistem automat pentru verificarea documentelor

Un sistem automat pentru verificarea documentelor de călătorie a fost implementat în aeroportul Henri Coandă. Sistemul de tip ABC (Automated Border Control) permite autorităților...

Cum să fii numărul 1? O afacere românească transmisă din tată-n fiu

Farmec este o companie românească care “lucrează în slujba frumuseții”, fiind în prezent lider în rândul producătorilor de cosmetice din România. Produsele sale se...

COMENTARII RECENTE

Catalin Ionete on Dumnezeu a murit!
kani on Pungă doriți?