Ce ne face să îmbătrânim mai repede când vine vorba de alimentația noastră? De multe ori ne preocupăm de stres și activitatea zilnică, însă uităm cât de importantă este și nutriția. Experții doc.ro ne ajută să descoperim 5 alimente care ar fi bine să le evităm sau cel puțin să mâncăm cât mai rar.

Alimentația joacă un rol deosebit de important atât în menținerea generală a sănătății organismului, cât și în păstrarea aspectului tânăr și ferm al pielii. Nu e suficient să ai grijă de corpul tău, printr-o alimentație bogată în nutrienți. Prin consum corect de apă și exercițiu fizic regulat. Ci trebuie să ai grijă și de aspectul pielii, prin folosirea unor produse de îngrijire bine formulate.

1. Alimente picante

Mâncărurile picante, inclusiv alimentele iuți și picante, precum ardeii chili, piperul sau usturoiul, consumate frecvent sau în exces, pot îmbătrâni pielea în mod prematur. Acest proces este cauzat de felul în care alimentația iute inflamează vasele sangvine. Ceea ce poate duce la spargerea acestora și, în consecință, la apariția unor pete roșietice, cu aspect de floare, pe ten și pe corp.

Acestea sunt adesea asociate cu roșeața specifică rozaceei. Pentru persoanele care suferă de această afecțiune, mai ales femeile aflate la postmenopauză, căldura degajată în corp de consumul mâncărurilor iuți poate declanșa un acces de rozacee. Aceasta se manifestă prin stare de disconfort și inflamație locală. Mai mult, alimentele iuți declanșează și glandele sudoripare. Ele vor începe să secrete transpirație, în încercarea de a răci corpul. Transpirația, în combinație cu bacteriile existente pe suprafața pielii, poate duce la blocarea porilor. Astfel, la apariția pustulelor și erupțiilor pe zonele des afectate – ten, spate, piept și gât.

2. Margarina

Pielea este cel mai mare organ al corpului. Așadar orice mănânci se va reflecta în sănătatea sa. O piele sănătoasă este o piele suplă, luminoasă, fără pete sau alți indicatori de stres extern sau intern.

Este important de știut că majoritatea tipurilor de margarină de pe piață, dar în special cele solide, sunt bogate în grăsimi de tip trans. Acestea măresc nivelul de colesterol LDL, cel „rău”, și scad, în schimb, nivelul de colesterol HDL, colesterol „bun”. Ele generează, astfel, un proces inflamator în organism. Inflamația internă poate duce la afecțiuni grave, precum bolile de inimă sau, chiar, atacul de cord. Dar afectează și aspectul și sănătatea pielii. Cele mai comune probleme de ten cauzate de acest tip de inflamație sunt acneea, lipsa luminozității tenului, pierderea elasticității și a fermității pielii.

3. Mâncărurile congelate de tip ready-to-eat

Mâncărurile gata de consum, care necesită cinci minute de încălzire la cuptorul cu microunde, conțin cantități mari de sodiu – undeva la jumătate din aportul necesar de sodiu pe zi. Nu uita că este vorba despre un singur fel de mâncare, ceea ce înseamnă foarte mult. Atunci când depășești consumul recomandat de sare, organismul îți cere lichide în cantități mai mari, ceea ce suprasolicită rinichii.

Deoarece rinichii nu pot face față unui debit mai mare față de cel normal de apă, surplusul se transformă în depozite în diverse părți ale corpului, în special în zona mâinilor, picioarelor și a feței. Așadar, pentru a evita aspectul inflamat, cauzat de retenția de apă, este bine să te ferești de alimentele care conțin sodiu în exces, precum mâncărurile gata preparate.

4. Alimentele prăjite

Diferența dintre aluatul simplu, fiert, și cel prăjit, este definită printr-o serie de prejudicii aduse sănătății corpului. Când alimentele sunt prăjite în uleiuri fierbinți, se eliberează radicali liberi, molecule instabile care deteriorează celulele organismului și, în consecință, îmbătrânesc pielea. Mai rău este că acestea conțin grăsimi trans periculoase și grăsimi hidrogenate, care reduc fluiditatea celulară, suprasolicită ficatul și favorizează inflamația.

Așadar, dacă folosești produse cosmetice cu proprietăți antioxidante, pentru a atenua efectele stresului oxidativ asupra pielii, nu uita că poți contracara aceste efecte și prin evitarea alimentelor prăjite.

5. Carnea la grătar

Gătirea cărnii la temperaturi foarte ridicate declanșează un proces inflamator care se transferă, prin consum, în organism. Așadar, dacă vrei să eviți afecțiunile cauzate de procesele inflamatorii interne, este recomandat să consumi carne la grătar în moderație sau să aștepți până când carnea ajunge la o temperatură mai potrivită.