Acasă Articole Social Ce beneficii ...

Ce beneficii ne aduce comunicarea asertivă?

Ce beneficii ne aduce comunicarea asertivă? În secolul 21, societatea în care trăim pune accent pe sentimentele oamenilor la locul de muncă. Stilul de leadership al șefului secolului trecut nu mai este valabil și poate provoca demisii în grup a angajaților. În cazul cuplurilor, comunicarea eficientă este esențială pentru păstrarea relației.

Ce este asertivitatea?

Pentru o descriere amplă a comportamentului asertiv am putea spune că este echidistant față de cei doi poli de comunicare: agresiv și pasiv.

Asertivitatea este cea mai eficientă modalitate de soluționare a problemelor interpersonale. Comunicarea directă, deschisă și sinceră permite recepționarea mesajelor fără blocaje și distorsiuni, ceea ce menține și îmbunătățește relațiile cu ceilalți. Capacitatea de a comunica în mod asertiv sentimentele, emoțiile și gândurile fără a leza integritatea celorlalți, reprezintă un mod eficient de comunicare.

Care sunt beneficiile comunicării asertive?

Utilizarea comunicării asertive are multe beneficii atât pe termen scurt, cât și pe termen lung. Astfel, o persoană asertivă:

  • comunică deschis și sincer despre nevoile sale;
  • devine mai încrezătoare față de propria persoană;
  • își asumă mai multe riscuri;
  • este mai conștientă de propriile resurse și limite;
  • consideră că eșecul este o oportunitate de învățare și dezvoltare;
  • negociază cu celălalt soluția la problema comună pe baza metodei win-win (ambele părți au de câștigat);
  • rezolvă eficient problemele cu care se confruntă;
  • prezintă niveluri scăzute de stres;

Cum arată o persoană asertivă?

  • Își face cunoscute dorințele și sentimentele
  • Este orientată către căutarea de soluții pentru a se adapta și colabora cu ceilalți, la orice nivel
  • Evaluează părerile celorlalți și le acceptă pe cele care i se par mai rezonabile decât ale sale, fără să se simtă lezat sau să se critice
  • Își exprimă dezacordul față de cineva, păstrând în același timp prietenia și respectul acelei persoane
  • Este conștientă de nevoile și dorințele celorlalți
  • Își exprimă îngrijorarea sau o nevoie, cu un impact minim pentru ambele părți
  • Îşi controlează sentimentele şi emoţiile chiar şi în situaţiile cele mai dificile
  • Își cunoaște drepturile și obligațiile și acționează în consecință
  • Refuză o cerere fără să se simtă obligată sau vinovată

1 COMENTARIU

Comments are closed.

ULTIMELE ARTICOLE

Alături de tine – o...

Te-ai simțit vreodată cop...

„Sunt femeie și ast...

Luni, 7 octombrie, în cad...

Rugăciunea care i-a salva...

Dimineața zilei de 9 apri...

Pericolul alegerilor prez...

Pericolul alegerilor prez...