Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a comunicat duminică, 11 aprilie, într-o postare pe Facebook, că anul școlar 2021 – 2022 va începe pe 13 septembrie. Consiliul Național al Elevilor (CNE) propune ca școala să înceapă mai devreme cu o săptămână, pe 6 septembrie, pentru o structură mai echilibrată a anului școlar.
„Dacă și numai dacă principalii parteneri de dialog social ai Ministerului Educației (FSLI – Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, Federația Spiru Haret, Consiliul Național al Elevilor și Federația Națională a Asociațiilor de Părinți) ajung la un consens și revin în mod unanim asupra calendarului aprobat în urma consultărilor de la începutul anului 2021, Ministerul Educației are deplina disponibilitate de a reveni asupra calendarului, în sensul extinderii perioadei de cursuri încă din anul școlar 2021 – 2022, atrăgând, însă, atenția asupra deficitului de predictibilitate generat de această eventuală revenire”, a comunicat ministrul Educației.
Sorin Cîmpeanu a spus că Ministerul Educației susține extinderea anului școlar, cu atât mai mult cu cât este necesară recuperarea pierderilor educaționale generate de predarea online.
„În ceea ce privește structura anului școlar viitor, Consiliul Național al Elevilor a susținut încă de la bun început derularea cursurilor începând cu data de 6 septembrie, pentru a nu îi supune pe elevi unor condiții de învățare improprii.
Știm cu toții că începând cu mijlocul lunii iunie, căldura din sălile de clasă devine insuportabilă, atât pentru elevii care participă la cursuri, cât şi pentru cei care susțin examenele naționale”, a declarat președintele CNE, Rareș Voicu, relatează Agerpres.
CNE își menține poziția cu privire la structura anului școlar 2021 – 2022: cursurile să înceapă pe data de 6 septembrie 2021 şi să se încheie pe data de 4 iunie 2022, întrucât această structură ar fi mai echilibrată, atât în ceea ce privește numărul de săptămâni, cât şi în ceea ce privește numărul mai redus de zile pe care elevii sunt nevoiți să le petreacă la școală în timpul verii, atunci când temperaturile din sălile de clasă creează un disconfort termic puternic, în contextul în care, potrivit CNE, majoritatea unităților de învățământ preuniversitar nu dispun de infrastructură de climatizare.