8.5 C
București
marți, 13 aprilie 2021
Acasă Editoriale Actualitate Canalul București-Dunăre în atenția autorităților. Visul neîndeplinit al lui Ceaușescu, subiect de...

Canalul București-Dunăre în atenția autorităților. Visul neîndeplinit al lui Ceaușescu, subiect de licitație

Cunoscutul Canal București-Dunăre, care a fost visul neîndeplinit al lui Ceaușescu, ar putea să devină realitate la mai mult după trei decenii de la moartea dictatorului. Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile (CNACN) a lansat o licitație publică pentru reactualizarea studiului de fezabilitate “Amenajarea râurilor Argeș și Dâmbovița pentru navigație și alte folosințe”.

 

Nu este prima dată când această legătură a Bucureștiului, de ruta navigabilă de pe Dunăre, este în atenția publică. Lucrările la Canalul București Dunăre au început în 1986 și au fost oprite după 1989.

În 2008 se vorbea despre începerea studiilor de fezabilitate. La vremea respectivă guvernul spunea că realizarea sa ar duce la crearea a aproximativ 10.000 de locuri de muncă, posibilitatea irigării a zeci de mii de hectare și importante cantități de energie electrică prin hidrocentrale.

„După finalizarea canalului, Capitala va deveni port la două mări, Marea Neagră și Marea Nordului. Municipiul București va deveni a cincea capitală cu acces la Dunăre după Viena, Bratislava, Belgrad și Budapesta”, declara în 2008 directorul general al Administrației Canalelor Navigabile, Ovidiu Cupșa.

În 2015, printr-o estimare, Marcel Boloș, care era la momentul respectiv Coordonatorul Autorității de Management POST, estima costurile lucrărilor la valoarea de 1,5 miliarde de euro.

Prima etapă a studiului de Fezabilitate cuprinde:

a) Expertize Tehnice – construcții și amenajări hidrotehnice, taluzuri, drumuri și poduri, etc.

b) Studiu Topografic vizat de OCPI (inclusiv Studiu batimetric);

c) Stabilirea Coridorului de expropriere și identificare proprietari;

d) Studiu geotehnic (inclusiv studiu privind stabilitatea malurilor);

e) Studiu de impact asupra mediului (inclusiv studiul transfrontalier) și Studiul cu privire la siturile arheologice;

f) Studiu/studii de impact asupra corpurilor de apă;

g) Studiu hidrologic;

h) Studiu de trafic pentru o perioadă de 5 ani pentru fiecare râu/canal navigabil;

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.





ULTIMELE ARTICOLE

A trăit 40 de zile doar cu apă!

Invitatul Alinei Ilioi Mureșan în platoul emisiunii ALĂTURI DE TINE, Vasile Nemeș propune o inovație în domeniul detoxifierii și al slăbitului: postul cu apă....

Când va începe anul școlar 2021-2022?

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a comunicat duminică, 11 aprilie, într-o postare pe Facebook, că anul școlar 2021 – 2022 va începe pe 13 septembrie....

Director general al OMS: „Pandemia este departe de a se încheia”

Confuzia, automulţumirea şi inconsecvența în combaterea COVID-19 fac ca pandemia să fie departe de a se încheia, deși ea ar putea fi pusă sub...

13 APRILIE ÎN ISTORIE

Pe 13 aprilie 1930 se năștea Sergiu Nicolaescu, regizor, scenarist, actor și, după 1989, politician român. Este de departe cel mai prolific și mai...

COMENTARII RECENTE

Catalin Ionete on Dumnezeu a murit!
kani on Pungă doriți?