Acasă Editoriale Actualitate AVERTISMENT r...

AVERTISMENT referitor la dezinformarea ecologică – 4 firme din 10 folosesc etichetele „eco” sau „bio” în mod fals

Comisia Europeană avertizează: Produsele comercializate ca „bio” nu sunt întotdeauna sănătoase așa cum ne-am dori. 4 firme din 10 folosesc cuvântul „ecologic” în mod exagerat, fals sau înșelător.

 

Comisia Europeană atrage atenția asupra faptului că o parte dintre produsele vândute, la prețuri mult mai mari decât cele obișnuite, astfel nu se încadrează la categoria bio sau eco.

„Nu mai am curajul să recomand alimentație bio, organică sau eco, pentru că neîncrederea și-a făcut loc în rândul nostru de multă vreme. Și iată că acum avem un for de un prestigiu nemaipomenit, Comisia Europeană, care ne avertizează în legătură cu acest lucru”, a spus la un post TV Nicolae Hâncu, medic nutriționist și diabetolog.

El spune că, teoretic, a consuma alimente eco ar fi „fantastic”, pentru că ne-ar feri de alimente contaminate din sol sau de la suprafață.

Sursa Google

„O alimentație eco înseamnă și sănătatea pământului, ceea ce înseamnă, în ultimă instanță, alimentație sustenabilă, care are o căutare nemaipomenită în lume în momentul de față. Înseamnă sănătatea omului și a ecosistemului”, a explicat el.

„În momentul în care o comisie de autoritatea CE vine și ne atrage acest semnal de alarmă, înseamnă că noi trebuie să așteptăm până când organele de reglementare își vor spune cuvântul și să ne recâștigăm încrederea în aceste produse, care sunt și costisitoare și dacă nici nu avem încredere în ele, vă dați seama unde suntem”, a spus Hâncu.

De asemenea, în urmă cu câteva zile, Comisia Europeană și autoritățile naționale de protecție a consumatorilor au publicat rezultatele unei verificări minuțioase a site-urilor web, un exercițiu care se efectuează în fiecare an pentru a se identifica încălcări ale legislației UE în materie de protecție a consumatorilor pe piețele online.

Anul acesta, pentru prima dată, verificarea s-a axat pe dezinformarea ecologică, denumită și „greenwashing”, practică prin care întreprinderile susțin că fac mai mult pentru mediu decât fac în realitate.

În cadrul acestei verificări s-a analizat folosirea mențiunii „ecologic” în diverse sectoare de activitate, cum ar fi confecțiile, produsele cosmetice și echipamentele de uz casnic.

Autoritățile naționale de protecție a consumatorilor au avut motive să creadă că, în 42% din cazuri, afirmațiile în acest sens au fost exagerate, false sau înșelătoare, acestea putând fi calificate drept practici comerciale neloiale în temeiul normelor UE.

Amploarea dezinformării ecologice a crescut, pe fondul tendinței consumatorilor de a alege produse ecologice.

Didier Reynders, comisarul pentru justiție, a declarat:

„Din ce în ce mai multe persoane doresc să trăiască ecologic și, în acest context, felicit întreprinderile care se străduiesc să ofere produse sau servicii ecologice.

Există însă și comercianți lipsiți de scrupule, care încearcă să păcălească consumatorii recurgând la afirmații vagi, false sau exagerate.

Comisia se angajează să creeze condiții astfel încât consumatorii să poată face alegeri informate în contextul tranziției verzi și să nu mai cadă victime dezinformării ecologice.” 

 

ULTIMELE ARTICOLE

Descoperă călătoria creșt...

Într-o lume plină de agit...

Cancerul pulmonar –...

Cancerul pulmonar rămâne ...

„Credință neclintită” – O...

Pregătește-te pentru o ex...