
Pe 11 mai 1968 începe construcția primului autoturism românesc, Dacia.
Dacia 1100 a fost primul model de autoturism produs de producătorul român de Automobile Dacia S.A., fiind o asamblare în sistem CKD a modelului francez Renault 8.
Între 1968 și 1971 au fost produse 37.546 de autoturisme. Denumirea de 1100 provine de la cilindreea motorului Renault Cléon-Fonte („Sierra”) de 1108 cmc. Dacia 1100 era bazată pe Renault 8, o berlină cu tracțiune și motor pe spate. Toate piesele mari erau livrate din Franța și Spania (Valladolid) și montate în România. Motoarele și cutiile de viteze veneau gata montate, trebuia doar introdus ulei în ele. În România erau fabricate doar piese mai mici, precum instalații electrice, tapițeria, scaune și geamuri, pentru a se putea menține un cost scăzut și un ritm constant de fabricație. Modelul 1100 însă nu a fost integral asimilat în România, totuși piesele de schimb au fost disponibile destul timp. Frânele modelului 1100 erau dotate cu discuri, atât pentru roțile din față cât și pentru cele din spate, o noutate la acea vreme mai ales în Europa de Est, unde multe autoturisme aveau frâne cu tamburi pe toate roțile sau combinat discuri față și tambur spate. Culorile disponibile în România pentru acest model au fost: verde turcoaz (verde 57), roșu grenat (roșu 28), crem (alb 40), gri deschis (gri 83), albastru (albastru 68). Primul automobil ieșit pe poarta fabricii a fost făcut cadou președintelui Republicii Socialiste România, Nicolae Ceaușescu. În realitate, Nicolae Ceaușescu a primit modelul cu nr. 75. Ar fi fost un risc prea mare pentru conducerea Uzinei să dăruiască primul automobil.




